SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

09 Disember 2008

CATATAN BESAR GEDABAK

Dewa Penyapu punya hal

Maso memegang jawatan Menteri Besar Selangor beliau pernah membuat kezutan dengan menghadiahkan penyapu pada kakitangan kerajaan dengan alasan menjadi simbolik kepada penerima agar bekerja dengan lobih keras dan tawaduk...tanpa mengira perasaan si penerima hik hik hik... Dewa penyapu juga bebaru ini didalam blog beliau mempertahankan hadiah penyapunya telah menjadi penyebab...menjadi punca...menjadi teras dan semangat pekerja pekerja MHDS sehingga akhirnya MDHS mendapat anugerah kecemerlangan negeri Selangor bagi tahun 2007.... (hebat sungguh dewa penyapu punya sokongan moral hik hik hik)... mungkin ado sesetengah orang memperakui kato kato nya itu betul dan mungkin jugo ada yang menganggap itu sebagai alasan untuk menutup tokmahan dan umpatan orang bahawa penyapu juga menjadi punca kekalahan BN di selangor sehingga kehilangan kuasa di negeri tersebut..

Dewa penyapu juga menyatakan "PR terpaksa menelan kata-kata mereka sebelum ini kerana pengiktirafan ini dibuat oleh mereka sendiri. Dahulu mereka sendiri mendakwa semangat kakitangan kerajaan berada di tahap rendah, malangnya hari ini mereka pula mengiktiraf "kebangkitan" Majlis Daerah tersebut" persoalan den....apokah kerana hadiah penyapu itu yang menjadi punca?...apakah pekerja MDHS juga bersependapat dengan Dewa Penyapu yang penyapu menjadi kekuatan dan menambah keazaman mereka dalam melakukan tugas mereka? dan adakah MD lain yang menerima "penyapu" turut sama meningkat prestasi mereka? atau MDHS sahaja yang begitu dan juga mungkin secara kebetulan sahaja..lalu terus dewa penyapu jadikan alasan untuk mempertahankan tindakannya itu?Kut adalah sorang kek MDHS cakap memang penyapu jadi punconya.. apakah itu mewakili semua pekerja?.. atau mereka yg telah dibayar?.... hik hik hik..(abih tu mcmmano nak buktikan cakap dewa penyapu itu benar?....)

Dewa Penyapu yang sombong lagi angkuh

Dewa penyapu menyatakan sebahagian penyewa rumah PPR merancang untuk mengadakan demontrasi bogel...tapi mengikut info yang den terimo tiado sorang pun dari reformasis yang nak berbogel tu duduk mahupun menyewa kek umah PPR tu..yang mungkin ujud pun mereka ado sedaro maro kek area tue....lagipun tiada kenaikan untuk isi rumah berpendapatan rm 1500 ke bawah....(apo dewa penyapu ni takdo orang bagi info ke?) dewa penyapu juga menyatakan MB Selangor sekarang sombong dan bongkak sobab tak pi tengok klang keno ribut.....betul ke MB tak turun?...yaaa betul MB tak turun kek penempatan haram indon dan bangla kek klang.....maso kejadian tersebut..

Hanya dengan 2 alasan tersebut dewa penyapu sudah menghukum MB Selangor sekarang dengan menyatakan MB Selangor ...sombong dan bongkak...adil kah?.. apakah dewa penyapu sendiri tidak begitu semasa hayatnya memegang jawatan tersebut? Mari kito renungkan sejarah...

Dewa penyapu dilahirkan pado 6 ogos 1965 kek Tali Air 2, Bt 4, Sungai Burung, Tanjung Karang, Selangor, anak kelimo dari sombilan adik beradik.Bapak ehh namonya Joyo Erodikromo, merupokan immigrant dari Indonesia tapi mak ehh, Siti Aminah Mohd Taib, memang orang melayu..Erodikromo mentransformkan namonyo menjadi Toyo bin Erodikromo semaso dapat status kerakyatan Malaysia....dulu maso kecik beliau pernah ke sekolah tak pakai kasut seperti bebudak lain, mengambil upah mengali kubur untuk menyara yuran persekolahnya dan bermacam-macam pekerjaan yang telah dibuatnya sewaktu beliau dalam kesusahan...... bilo korang baco bab ni den raso semua cakap bagus nyo dewa penyapu ni kan..... hik hik hik tapi korang keno ingat melayu mudah lupo.... dio ado darah melayu dari omak ehh.. jadi dio juga tergolong dalam melayu yang mudah lupo itu hik hik hik... ok balik pado cito den...........

Tidak sombongkah Dewa penyapu bilo menyalahkan kepimpinan PM dan BN atas kekalahan BN di selangor?Tanpa mengaku "penyapu" juga antara penyebabnya?Tidak sombong dan angkuh kah Dewa Penyapu ini bilo merobohkan kuil Hindu seminggu sebelum Deepavali tanpa toleransi dan perbincangan dahulu dengan kaum Hindu....ini tak termasuk isu rasuah yang heboh di perkatakan....isu duit persatuan BALKIS laie...dan yang paling menarik isu tempe..... penipuan terhebat...(member jawo den lopas dongar cakap dewa penyapu bab tempe ...tetiap hari makan... tapi sampai la ni takdo apo berubah pun hik hik hik )

Kegagalan dewa penyapu mempertahankan Selangor adalah berpunca dari kegagalan beliau mentadbir, gagal mengawal aktiviti wakil rakyatnya, gagal memberikan perkhidmatan kepada rakyat dari segala segi. Justeru beliau adalah ternyata seorang pemimpin yang memakai tengkolok gagal semata-mata.hik hik hikApa yang berlaku di selangor sudah terang lagi bersuluh.... rakyat menolak pimpinan dewa penyapu dengan berjuta alasan..... tapi dewa penyapu masih lagi ingin bertanding untuk jawatan ketua pemuda dengan alasan untuk memperkuatkan umno....mampu kah beliau?..... sedangkan dalam selangorpun belaiu tidak mampu memperkuatkan umno mampukah dio kuatkan umno dalam malaysia?....bukan kah bodoh sombong namanya hik hik hik......andaikatapun PRU13 BN mampu merampas kembali Selangor itu bukan sebab dewa penyapu..tapi mungkin MB selangor sekarang yang gagal.....

ini pun nak bertanding ketuo pemudo sobab Selangor kalah kek PR... kalau masih jadi MB.... dongar cito nak bertanding jawatan Naib presiden..tak pun buat kerje bodoh tanding jawatan timb presiden...hik hik hik tapi den raso kalau badi penyapu bulih dihapuskan dongan "PEROGOL WANG" den raso tak mengejutkan dewa penyapu bulih dapat jawatan tu...tapi boleh ko dia lawan PEROGOL WANG BERUK?....hik hik hik habis la pemudo umno kalau dulu orang selangor je dapat penyapu..... lopeh ni satu malaysia berpeluang hik hik hik mano je pemudo yang tak aktif...bagi penyapu.....

PROJEK CAR TNB

Yang ni den dah pernah buat posting korang boleh baco kek s.i.n.i
walaupun tiada kaitan dongan apo yang dewa penyapu citokan...

p/s den harap tuan zubli pueh hati dongan posting den ni hik hik hik.....bagi den apo pun dewa penyapu cakap
......korang perlu pandang ke belakang semasa dio jadi bekas Menteri Besar Selangor.Berjayakah dio mendekatkan pengundi kepada BN di Negeri Selangor sehingga Selangor tergadai ke tangan PR. Berapakah bilangan pertumbuhan pemuda UMNO Selangor ketika dio menjadi menteri besar Selangor. Apakah pemuda Selangor berjaya diberikan nafas baru dan menjadi pemuda yang berlainan dari pemuda dari negeri lain-lain. Apakah pemuda UMNO Selangor benar-benar berani menjadi kumpulan pejuang yang bersedia berhadapan dengan apa juga situasi , jika benar mengapa Selangor tergadai ke tangan pembangkang. Berjayakah Khir Toyo membawa kelompok ini mendekati UMNO ketika di Selangor dahulu ? Lu pikiaq la beb...hik hik hik yang lawaknyo dio cakap tak nak papo jawatan dalam gomen kalau monang jawatan ketuo pemudo...solan den adun bulih ko dapat jawatan dalam gomen?

3 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Tepet

Den amat berpuas hati.

Den ucapkan terimo kasih Lah pada ekau.

Dari segi fofesyenel, dia yang buek baik ini jiko sendiri buek sendiri puji ibarat masuk bakul tak angkat penyapu Lah jawabnya kan?

Elok jiko nan terimo itu yang iktiraf, baru boleh mantap bila menang ketua pemudo.

Alahai...

Sekali lagi den ucap terimo kasih bebanyak, ekau Lah harapan kami nak nyodarkan pemimpin macam gitu!

ISA berkata...

Baru den tahu, anak toyol dah naik pangkat ke taraf dewa penyapu.

Lopaih ni, mesti dia target untuk capai ketahap lagi tinggi.

Dewa Tong Sampah

Tanpa Nama berkata...

dewa penyapu ni bagi den tak leh percaya langsung. Pasai? kulit muka pon tipu huhuhu.. kalau kulit dah tipu, mmg takdak isi.

112413

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T