SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

25 Disember 2008

POLIS YG BUDIMAN - update

Ayam berkata...

salam bro, aku rasa aku mangsa terbaru dia, tapi aku kena tak byk ler, setakat rm60 jerk, itupun sebab cek gaji aku float lagi 1 hari, nasib baik..kalo gaji aku dah masuk, aku bajet nak bagi deposit rm200, nasib aku baik sebab rugi rm60 jerk..

dia nya iklan pasal laptop compaq v2000 dia nak jual rm600, aku jadi excited la sbb murah giler, lepas tu dia kata TIPTOP condition lak tuh, so dia soh byr deposit rm200 untuk booking, tapi bank aku ada rm60 je..tu yg lesap rm60 aku..

mengikut apa yg dia mesej, aku rasa dia lelaki, tapi suruh masukkan duit guna akaun bank bini dia, akaun maybank no 164490043117 nama HASMAWATY OTHMAN..

ada lagi info pasal dia yg aku berjaya korek :

Nama : NOR AZMI BIN RUSDI @ Azmi @ Mie
No. Akaun Maybank : 164490043117 (HASMAWATY OTHMAN)
Ic No : 800128075458
Alamat : No.719 Jalan Ara 3,Taman Gelugor,Gelugor,Penang..
No H/P Terakhir : 019-4178522

tapi aku taktau la samada betol ke x semua data tu kecuali akaun bank tu, maybe ko boleh suruh polis penyiasat tu check dan freezekan akaun maybank dia..ramai dah tertipu dengan akaun maybank tuh..itu je 'key point' utk tangkap dia nih..

pepehal emal aku styer86@yahoo.com

DEN PONING NI AWAT ADO 2 NO IC HASMAWATY NI......YANG DEN PUNYO LAIN...MAMAT AYAM NI LAIN PULAK... NAMO SAMO
POSTING ASAL

Pagi tadi dalam jam 11pagi, aku pi teman kan member aku buat report polis pasal kena kencing dengan budak jual handphone dopod 838pro (perempuan pulak tu)kat www.mudah.com.my. Aku rasa ramai yang tahu keujudan laman jual beli ini. Aku bukan nak complain pasal laman web jual beli ni, sebab aku juga ada membeli dan menjual barang dalam laman web ni. Yang jadi masalahnya ada yang mengambil kesempatan atas kemudahan yang di sediakan.

Bebalik pada kes yang member aku report tadi.1st ok lah wat report kat counter bawah tu. tanya itu ini lebih kurang 20minit selesai la report tu. Ingat kan dah settle maklum la pertama kali pi buat report.Rupa rupa nya kena pi mengadap pegawai penyiasat la pulak. Ok lah tak pa, pi la kami naik ke tingkat 2. kat sini POINT utama cerita aku ni. Inspektor yang amik report tu aku tak nafikan service yang dia bagi memang tip top. walaupun mula nya kena gelak kes rm550.00 ringgit pun nak report.ingatkan kes bejuta juta.sebab kalau tak silap aku dia tengah siasat kes penipuan melalui internet yang mencecah rm2juta.

Yang menjadi ketidak puasan hati aku iyalah sorang lagi inspektor dalam bilik tu.Bolehnya dia sound kat member aku lain kali kalau kena tipu kes macam ni tak payah datang buat report.Buang masa je. Aku diam je lagi. walaupun sakit hati.Aku kuar la dari bilik tu.Pusing sana pusing sini aku masuk la balik, ingatkan dah habis ...la belum lagi. Pastu inspektor yang ampeh ni leh cakap dengan selamba. Hanpon ko kami RAMPAS sebab nak jadi bahan bukti untuk antar ke forensik la. sebab hanpon tu ada sms yang menunjukkan persetujuan jual beli dgn budak yang kencing ni. Aku dengan tepat sound la balik Apasal pakai word RAMPAS. ya la kita yang buat report .kita pulak yang kena rampas tepon.kalau kes ambil masa setahun takkan la dorg nak simpan hanpon tu sampai setahun.pepaham la polis kalau kes melibatkan pembangkang aku rasa 2 hari dah tangkap.ni kes kecil mcm ni mau betahun.Nasib dia jawab dengan slow sebab nak jadi bahan bukti untuk antar ke forensik. Sebab hanpon tu ada sms yang menunjukkan persetujuan jual beli dgn budak yang kencing ni.Guna kan la perkataan yang mesra alam sikit. Ini dah macam kes makanan macam makanan anjing erk...hehe ikut sedap mulut je la senang cita hehe (ada 2 ..3 ayat lagi yang buat aku bara, tapi aku malas nak tulis panjang korg tau la dekat 2jam amik report)
Inspektor yang amik report tu nasib la dia cakap bukan nak rampas sekarang. nanti bila diperlukan baru dia panggil.Baru la aku bleh tima tapi polis yang sorang tadi cukup aku benci,dengan muka belagak,pastu cakap ikut sedap mulut, bodoh pun ada. Orang cita pasal mamat yang kencing. Dia boleh cita internet memang PENIPU.

P/s kejadian berlaku di IPD Petaling Jaya memakan masa hampir 2jam untuk buat report.sungguh cekap! Kebetulan juga lepas member aku ada sorg lagi mamat keje kat jab.kimia Petaling Jaya buat report kena tipu di laman web yang sama. Dengan jumlah yang sama rm550. Tapi penipu yang berlainan

memula bila aku cek no acount budak yg kencing ni.dapat la alamat umah. member aku pi la alamat umah yang diberi tapi dah pindah. dah la tu cina pulak yang duduk. dah lama pulak tu.

info pasal budak yang kencing tu

nama hasmawaty.
umah kat blok f 412 sek4 kota damansara,
ada iswara plat no wnp794 motor ex5 jju3686
no ic 830415025852
no hanpon. 0195656439.

(aku sertakan supaya yang layan laman web mudah.com.my berhati hati dengan nama dan no hanpon tu penipu.)
aku budget jantan guna akaun awek atau bini dia!
umah yang baru ni tak sempat nak pegi lagi pasal kitorg dah nak balik ke kampung halaman memasing. Tgk la lepas raya apa jadi!

Moral of da story ini cara POLIS layan aku yang bayar gaji dorg? aku kena income tax jugak beb hehe. claim income tax yang dah 2thn pun tak dapat lagi. member aku claim rm100.00 dah dapat aku claim dekat rm1500.00 sampai sekarang takda cita Tahun 2006 punya claim pulak tu hehe dah melalut la plak. biasa la hati tgh panas dengan polis sengal hehe

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam bro, aku rasa aku mangsa terbaru dia, tapi aku kena tak byk ler, setakat rm60 jerk, itupun sebab cek gaji aku float lagi 1 hari, nasib baik..kalo gaji aku dah masuk, aku bajet nak bagi deposit rm200, nasib aku baik sebab rugi rm60 jerk..

dia nya iklan pasal laptop compaq v2000 dia nak jual rm600, aku jadi excited la sbb murah giler, lepas tu dia kata TIPTOP condition lak tuh, so dia soh byr deposit rm200 untuk booking, tapi bank aku ada rm60 je..tu yg lesap rm60 aku..

mengikut apa yg dia mesej, aku rasa dia lelaki, tapi suruh masukkan duit guna akaun bank bini dia, akaun maybank no 164490043117 nama HASMAWATY OTHMAN..

ada lagi info pasal dia yg aku berjaya korek :

Nama : NOR AZMI BIN RUSDI @ Azmi @ Mie
No. Akaun Maybank : 164490043117 (HASMAWATY OTHMAN)
Ic No : 800128075458
Alamat : No.719 Jalan Ara 3,Taman Gelugor,Gelugor,Penang..
No H/P Terakhir : 019-4178522

tapi aku taktau la samada betol ke x semua data tu kecuali akaun bank tu, maybe ko boleh suruh polis penyiasat tu check dan freezekan akaun maybank dia..ramai dah tertipu dengan akaun maybank tuh..itu je 'key point' utk tangkap dia nih..

pepehal emal aku styer86@yahoo.com

Syed Mohd Shah berkata...

aku dapat info canteeek punya, aku dapat track bini dia bernama hasmawaty othman atau asmidar othman guna email ni : asz_ven@yahoo.com

trus menjurus ke laman friendsternya beralamat : http://profiles.friendster.com/24357547

dan dapat beberapa info tempat kerja dia :

Kinetic Chemicals (M) Sdn Bhd
No 17, Jalan TIB 1/2, Taman Industry Bolton, Batu Caves, Selangor
68100 Wilayah Persekutuan,

* Tel : 03-6185 7081
* Fax : 03-6187 6081
* email : info@kineticmy.com

ada map di : http://superpages.com.my/chemicals/chemicals/kinetic-chemicals-m-sdn-bhd-11453.html

soh kawan ko yg kena tipu serang kilang tmpt dia kerja tuh..

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T