SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

10 Disember 2008

PENDATANG HARAM YANG HALAL?

Kito selalu salahkan gomen kalau isu pendatang haram ni....sampai kek sabah kecoh cito pasal pati la.... kek semenanjung malaysia...dah ramai indon,.... bangla,.... myamar,..vietnam...pilipin... dan memacam la pendatang lain yang cuba mencari rezki di Malaysia yang terkenal dengan masyarakat majmuknya ...baik mencari rezki yang halal mahupun haram....bilo time rayo je korang pi la KLCC... den brani cakap...korang yang raso macam melancong kek negaro dorang (tapi den tak tau la kalau korang pulak yang raso macam pendatang haram hik hik hik)... punya meriahnya dorang...bercanda kek taman kek KLCC tu ontah ado pasport ke tak..ontah masuk malaysia caro halal ke haram... tapi imigresen ke apo ke tak pornah pulak nak pi sergah.....time tu la paling sonang nak tangkap pendatang tanpa lesen,,,,,,...

Kalau betul lah gomen cuba mengurangkan kadar kedatangan pendatang haram ke Malaysia...kenapa syarikat telekomunikasi menyambut baik kedatangan mereka?

MAXIS
CELCOM DAN DIGI TERMASUK LAH TM DENGAN ITALK DEPA

Sebagai contoh sekarang ni MAXIS tengah promokan produk baru mereka...siap bulih share credit kek sedaro maro kek indon..bangla...vietna dan pilipin....dongan alasan sempeno rayo haji dan krismas.....

yang lain pun samo jugak.... cal indon kekandang lebih murah dari anak jati malaysia nak call sedaro maro kek sabah sarawak...

p/s tak paham betul den....manusia kek malaysia ni....riuh rondah bilo perompak... perogol.... penagih...pencuri...pembunuh..... geng itu.... geng ini datang eh dari pendatang haram tapi buat bodoh je bilo syarikat telekomunikasi ambil kesempatan atas kebanjiran pendatang haram ni... kecoh pasal pati sampai PR jadikan alasan nak raih undi kek sabah sarawak.... tapi takdo pulak nak riuh dongan syarikat telkomunikasi ni yang secara tidak langsung mempromosikan pendatang haram ke malaysia....

"bung kahir toya...ayuh bung...ke malaysia kita..... ngak perlu risau keluarga di sini... bilang si supir... hari hari....cewek nya call....dari malaysia bilang ceweknya...murah aja bung kalau call kemari.... lagi murah dari disini mau call kesana bung" khabarnya... pak polisi disana juga ngak kesah dengan pendatang bung....
bagi aja 10rupiah senyum simpul udah pak polisi itu bung kahir toya...benar bung...

4 ulasan:

ISA berkata...

Tepet,

Itu tak termasuk di Klang lagi, aku rasa macam kat Jakarta pula.

Kesian kat imigresen pasal tak cukup kakitangan nak tangkap semua PATI ni... (alasan biasa...)

Kerajaan pulak anggap, PATI ni boleh dijadikan hantu bermusim...

Polis pula bertambah seronok....

Syarikat Telco pula masa nilah nak buat untung...Kerajaan pun tumpang seronok.... cukai..cukai..cukai..

Jadi lengkaplah putaran roda RM... janji masyuk...

Master Yoda berkata...

Salam Tok Tukang Sapu,

Tuan ISA dah ckp bagi pihak den...

Kapitalis bro...Kapitalis...

Asal ade peluang fulus masyuk, ape kisah......

Zubli Zainordin berkata...

Kawan den Din Teksi jugak meriah jikalau ada Indon ramai, dan lain-lainnya, di sini.

Tanpa Nama berkata...

Kata husin lempoyang;

"Wow! meniaga manusia lebih untung dpd meniaga unta. Wow!"

Kalau husin masih idup den raso dio tentu dah jadi laksawan.

112413

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T