SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

13 Disember 2008

BUKIT ANTARA PUAKA?....

Den memulo dan sampai la ni masih simpati pada keluarga yang terlibat dalam kejadian tanah runtuh kek bukit antarabangsa tu..dan lelebih laie pada yang kematian ahli keluarga....

tapi den raso tak sodap mato pulak bilo tempat kejadian menjadi tempat pertandingan parti...untuk menunjuk sapo yang lobih prihatin.....yang siap pasang banner parti bagai..bagi barang bantuan siap ado lambang parti sokmo.....apo depa salah tompat ko..apo keBONGOK naa...pilihanrayo kek kuala tengganu..bukan kek bukit antarabangsa...kut iya pun nak pancing undi...bagi la kena pada tempat nya...

MSTAR

Den jugo tak paham double standard yang dorang buatkan ni... mangso banjir dibaginyo duduk kek balairayo..kek dewan sekolah...tapi bilo orang kayo yang jadi mangso tanah runtuh demand mintak duduk hotel....memang den tak leh nak terimo kalau dorang sponser gak duduk hotel tu..kut sikit takpo keno sampai 2ribu yang nak duduk hotel (setahu den 2ribu yang keno kosongkan umah)....den nak tengok gomen suruh dorang lepak balairayo...tengok ado berani tak gomen cakap.....pastu yang amat menyakitkan hati den..ado jugak antara penduduk kek situ tak sodar dek untung.....setahu den la kan mangso banjir tak ponah nak ngomel sukarelawan yang datang membantu tanpo gaji tak tolong angkat bebarang depa.... tapi yang orang kayo harto tapi budi bahaso BONGOK.....siap nak ngamuk kek berito tak tolong anak bini angkat barang.... tu kang bilo ado hilang barang....dituduhnya laie petugas tanpa gaji tu curik..... tak pepaham ke bukan dio sorang je yang keno pindah ..ramai....biaso la bilo ramai ado la yang kalut malut....sesilap hari bulan...polis suruh angkat bendo ponting di suruh nya angkat katil almari.... sapo nak tolong....keno pulak takdo anak dara yang cun...lagi la sukarelawan jadi sukapaksawan nak tolong..agaknyo la kan........hik hik hik

pastu riuh nak saman la pulak..... mangso banjir yang tetiap tahun berlaku tu takdo pun nak bising nak saman pemaju.....nak saman gomen.... walaupun marah tapi sabar je...dah tau tu musibah pemberian tuhan...redha je..... tapi ni la bilo banyak duit.... bagi kek lawyer saman gomen........pastu tak dapat papo....... cito sikit dngan den berjuta yang saman gomen... berapo orang yang ponah menang....banyak laie lidi penyapu den agak eh....yang korang BONGOK ssangat pi buat umah kek sano sapo suruh,..... dah tau tompat tu dah duo ...tigo kali kejadian tanah runtuh berlaku.....BONGOK jugak nak buat umah kek sano..la ni tanggung la sendiri..... dah lah tu pantang ado silap sikit....komplain kompom sampai masuk tv punyo.... hebat sungguh orang kayo.... cubo tengok banjir nyo cito.... tenang je dorang kek dalam balairayo..takdo pun nak sumpah seranah......takdo pun nak mintak hotel... ni muhyiddin sampai nak bagi hotel apa kes?.... pancing undi ko?.... campakkan je kek dewan sekolah..sekarang sekolah tongah cuti..apo susah...nak duduk hotel bayar sendiri la...kato orang kayo...kato tempat elit...tapi nak ngabihkan duit rakyat jugak....pantang betul den orang tak pandai nak bersyukur....den kalau ado la time dio keno temuramah tu.... den hambat dongan penyapu....BONGAP bonar.....

Ni belum laie kisah rumah rumah yang tak keno timbus sekali.... tapi masih nak poyo…. ada ke patut diorang yang ada dalam umah yang tak terbenam sekali tu buleh sound kek penyelamat2 tu jgn buat2 bising…. susah nak tdo… anak2 nangis… yang hebatnyo laie...ada plak tu tak bagi keta parking reramai kek area umah dio....kenapa masih nak pentingkan diri? kenapa tak pikir kalau kejadian tu menimpa korang dan keluarga?

p/s la ni kecoh la nak haram kan pembangunan colah bukit.....tapi bilo dah lamo sikit...kompom ado laie punyo....bukan den tak tau....zaman LAH ni ado duit semuo jadi.....time highland tower laie korang dah pakai skrip ni....pastu bilo dah sunyi....buat jugak....persoalan den....kenapo bantuan yg diberikan melampau sangat sampai boleh dapat perlindungan kek hotel dengan separuh harga… banyak pihak membantu bagai nak rak… siap ada teksi naik atas ke sana dengan percuma yer...bilo bantuan untuk banjir...tak pulak macam tu... pado penduduk bukit antaro bangsa..jangan dari simpati,kasihan masyarakat...jadi meluat dongan karenah BONGAP korang...silap hari bulan lopeh ni...kut tanah runtuh tompat orang kayo rayo..memang la yang sukarelawang je yang pegi... kut tompat orang kebiasaan...sukarelawan yang poie....den pun dah patah hati nak pi sano ...ingatkan nak la gak tolong sapu.....sekilo dua kilometer.....hik hik hik

3 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Tepet,

Bilo manusio buek tak kono pado alam, alam konokan manusio balik.

Itu ketetapan Allah.

Jiko manusio tak belajar jugo, pada eiy berpanjangan pulo...

ISA berkata...

Bukit tu memang berpuaka pun, sejak kes Highland Tower dulu, sampai sekarang pun masih berpuaka dengan orang2 yang perangai macam puaka.

YB Raz Gothic berkata...

Saya sokong kenyataan saudara. Segelintir penduduk bkt antarabangsa memang tak bersyukur dengan bantuan yang diberikan.

Mereka juga besar kepala dan sombong terutamanya orang kafir disana. Seeloknya mereka jangan dibantu. Biar padan muka mereka

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T