SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

02 Disember 2008

GGMM GABUNGAN GRADUAN MELAYU MENGANGGUR????

Monday, December 1, 2008

GGMM RACIST?

MEMANG KAMI RACIST.....

So What????

Cina makan babi....

Keling makan biawak........

Catch me if U can!!!!!
9 comments


hik hik hik den bukan nak cari pasal dongan GGMM ni... tapi macam ni ruponya perangai Graduan melayu....sikap sikap dorang yang den amat kagum... sikap suko saman....dan buat laporan polis hik hik hik.... tak puas hati je.... saman kerajaan Penang.... tak suko je...buat report polis (
terhadap Tan Lian Hoe)

Memulonya den suko jugak layan blog dorang sobab..ado gak dorang tembak gomen....dan lelebih laie....boleh dikatokan anti BERUK tapi den jadi takut bilo kemelayuan dorang terlalu extreme bagi den.... apakah mahkamah sahaja menjadi jalan penyelesaian apabila tidak puas hati dengan tindakan seseorang...apakah dengan buat laporan polis....kita berpuas hati?sebagai contohnya....GGMM ada saman kerajaan Penang atas sobab
penggunaan papan tanda nama jalan dalam pelbagai bahasa....apa yang berlaku?.... tetap jugak kerajaan Penang buat.... ni nak saman Pelakon vcd panas popular Malaysia yang menolak konsep ketuanan Melayu.....apakah nanti .....penghujungnya senyap macam tu je....

Apakah bangsa melayu ni bangsa yang suko buat kerja separuh jalan....maso saman GAH... riuh berarak sana sini...lopeh tu...sonyap je.... dan satu yang den amat suko... bilo dorang adokan tabung melayu ...yang tujuannya untuk kos failkan injuksi untuk mintak Hakim Perintahkan papan tanda kek Penang tu di turunkan.....sebanyak RM1000.00.... den bukan nak pertikai betul ke duit tu akan ke situ..... tapi sedihnya graduan melayu....RM1000.00 pun nak kena mintak bantuan orang lain (peliknya kalau pi buat demontrasi kek situ lah..kek sini lah...nak debat dengan zaid....ado pulak duit eh...)hik hik hik..{kenapo duit tiket {siap ado tiket lagi tu RM10.00 }debat dengan zaid tak digunakan untuk injuksi itu hik hik hik } persoalan den yang ke2..Plaintif yang menyaman kerajaan Negeri Pulau Pinang yang bernama Nik Rizman memiliki pejabat di bangunan yang sama dengan Zaid Brahim..di ulangi..memiliki..bukan bekerja ya...memiliki pejabat...di bangunan yang samo dongan Zaib Brahim...takkan la takdo duit langsung....barang seribu duo untuk selesaikan kes injuksi tu...sampai keno buat tabung kosovo pulak.....hik hik hik dan buat pengetahuan anda Bangunan tu kat Damansara KL....pelik jugak... yang kek penang nyo GGMM takdo ko sampai yang kek KL pulak sibuk masalah orang penang ni hik hik hik..agak ehh Nik Rizman ni anak jati Penang kut...

tapi apakah ini membuktikan graduan melayu memang tiada kualiti?...abih blajo je tak dapek keje...menganggur....hik hik hik..dah la tu demand la pulak... keje nak sodap je... kalau dibagi kerja suruh buat sales ke marketing ke..berlagak... sombong... tak nak....hik hik hik


Dan yang amat den banggo kan..... GGMM marah bilo melayu di perkotak katikkan.... tapi bilo dorang mengaku dorang racist ....boleh la pulak.....bilo panggil kaum india dengan panggilan keling yang sepaham den merupakan panggilan yang orang india pun tak suko .......boleh la pulak....bilo cakap cino kurang ajar..cino makan babi....boleh pulak...apokah GGMM ni ado daulat dan tulah?....GGMM je bulih maki bangso lain.. hik hik hik

Kito sering pertikai gomen tak cekap.... jabatan kerajaan lombap....nak buat namo geran tanah pun makan tahun....kejap keno pi bahagian tu..pastu suruh pi bahagian ni...pastu suruh tunggu....disimpannyo fail dalam almari setahun baru kluarkan balik...tu belum lagi nak buat ic...kekadang... makan tahun jugak baru siap.... buat laporan polis ...makan tahun jugak nak selesai kes....itu pun bersyukur kalau ado tindakan susulan.....nak mintak pulangan lebihan cukai pun kekadang makan setahun...(lambat declare sehari dah keno denda rm50 ampeh nya LHDN) tapi sedar tak....orang melayu lah yang ramai....kek dalam gomen tu dan akhirnya menjadi punco kepada ketidakcekapan sistem kerajaan.....yang kito dok hehari komplain sekarang ni hik hik hik

Cumo satu den mushkil...kalau GGMM ni perjuangkan sangat melayu..baik dari segi ketuanan melayu..bahasa melayu..dan bangsa melayu sekalipun..... kenapo GGMM boleh pulak sodap mulut kutuk BERUK? BERUK melayu jugak?kenapo nak sanga berdebat dengan ZAID Brahim yang juga melayu?..Zahid hamidi pun antara melayu yang kena hentam dengan GGMM.....apakah kerana mereka tidak sefahaman dan sehaluan dengan GGMM...sebab tu dorang nak antam... (den pun suko gak antam orang lain tapi takdo la sampai tahap nak saman menyaman....buat report polis bagai...hik hik hik den cuma meluahkan ketidakpuasan hati dan mengharapkan akan ada perubahan....)

dan ini lah GGMM yang bagi den teramatlah BONGOK...kenapa b.a.c.a s.i.n.i

bagi den...nak jawab solan tu walaupun soalan bodoh jawab je la dengan sopan atau apa sahaja cara jawapan yang ado selain dari kurang ajaq.....den tak kisah kalau GGMM ni takat nak memaki dalam blog.. macam den ni ha....hik hik hik tapi bilo GGMM dah masuk bab saman ...buat report polis.. makna nya korang ni macam pro jadi cubolah buat caro PRO...jangan lah jadi BONGOK.......BONGOK!.hik hik hik ...tetibo emo pulak den hik hik hik

8 ulasan:

NOBISHA berkata...

tepet,

dia tulis empat ayat. tapi tepet mengulas sampai empat muka surat. apasal tu yer?

:)

tepet berkata...

tuan nobisha

kat sekolah dulu den di ajar cara membuat karangan dengan hanyo beberapo ayat yang diberi....apo namo eh...kembangkan ayat kut..hik hik hik....

saya bukan racist...saya hormat semua kaum baik dlm malaysia dan luar malaysia..termasuklah bangsa zionis...hik hik hik walaupun yahudi tidak bermakna kita tak bulih belajar benda yang baik dan bagus dari dorang...(ni penjelasan kang ado yang cakap den pro yahudi pulak hik hik hik)

sodang kan parti dalam malaysia den tak pro kek sesapo apotah laie kek luar malaysia..den cuma mahu malaysia aman...rakyat idup sonang...kalu bulih tiru uS sikit pun tak apo lelagi bab penganggur dapat duit saraan tetiap bulan...hik hik hik

Zubli Zainordin berkata...

Den ponah jugak buek karangan...kembangkan ayat, den pakai pen parker nan murah jo.

Baru tulis ayat dah kembang sendiri.

hik hik hik...

Tanpa Nama berkata...

Tuan Zubli salah pen yg tak bedosa walaupon murah tp dakwat kembang pasai kertas buku yg low quality... itulah jugak analogi den utk grup GGMM.

den dah xleh menaip pasai kembang lubang idong.

112413

tepet berkata...

awat la hangpa banyak main yang tersirat dari tersurat...hik hik hik

Master Yoda berkata...

Salam Tok Tukang Sapu,

Kah kah kah

GGMM?? adik PEWARIS ka?

Kah kah kah

CGPA depa berape? ade cecah 3.0?

Ade kantoi ka subjek?

Kah kah kah

tepet berkata...

wuish...solan tu den pun teraso...den pun grad tak sampai 3 pointer hik hik hik den ponah sangkut paper hik hik hik

Master Yoda berkata...

Salam Tok Tukang Sapu...

Soalan tu den tujukan tuk bebdk GGMM...

Blaja lagi baguih la...

Maaf kirenye Tok teraso...

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T