SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

28 Disember 2008

UNTUK APA TUKAR KERAJAAN?


Kalau seploh doploh tahun lalu... kalau sesapo yang keje dengan gomen..kantoi sokong pembangkang...kompom akan dihantar ke pendalaman...dihantar ke hulu banat mano... ikut suko pemimpin gomen...sadis sungguh...biasonyo cikgu la yang jadi mangso...yang kononnya golongan bijak pandai yang mampu menghancurkan parti.....

Tapi la ni....lagi ramai orang yang keje dengan gomen....sokong pembangkang dari yang sokong gomen sendiri....jadi la ni gomen nak pi hambat depa semua masuk pendalaman..atau hulu banat udah jadi masalah..nanti kek bandar pulak takdo pekerja.....tak cayo?...cubo pikir lagu mano Pas bulih ado kek putrajaya...walhal 80% yang duduk kek sano orang gomen....yang duduk umah bertingkat tingkat la..kut hang nak cito umah banglo kek sano..silap hari bulan dorang pi mengundi pun tak....hik hik hik

Apo yang den cito diatas belum laie masuk tajuk utamo topik den.... ni baru cito nya...hik hik hik

Untuk apo rakyat mengharap PR menjadi pemerintah kalau mereka yang jadi pemimpin dalam pakatan rakyat adalah pemimpin umno yang di pecat atas tindakan tatatertib ataupun politik wang?

Untuk apo tukar kerajaan kalau kerajaan baru ditadbir oleh mereka yang pernah tamak maso dalam umno dulu?

Untuk apo tukar kerajaan kalau kerajaan dibina atas lompatan pemimpin dari BN yang melompat kerana mereka bukan kroni pemimpin tertinggi BN dan lalu mengharap bilo melompat parti akan dapat jawatan..habuan dan mengikis harta rakyat dengan lobih mudah?

Untuk apo tukar kerajaan kalau perpaduan dalam parti pakatan sendiri tak sekepalo.?

Untuk apo tukar kerajaan kalau pakjib keno pedajal kek paklah ...pastu masuk PR sodangkan selamo ini itulah mangso kutukan PR......dan begitu jugo lah sebaliknya...dan lelobih laie kalau beruk yang masuk PAS....bukan untuk apo tukar kerajaan laie dah...bertukar jadi apo kejadahnya tukar gomen kalau beruk jadi pemimpin kerajaan baru.....hik hik hik

Untuk apo tukar kerajaan kalau idup den samo je susah macam dongan kerajaan lamo....hik hik hik...kais pagi bayor utang makan petang semalam, kais potang bayar utang makan pagi tadi.....

p/s ado permintaan untuk pemimpin PAS...tolong 'JANGAN' jadikan mustapo ali sebagai colan anda...!! supayo pisang tak berbuah 2 kali.....terima kasih

4 ulasan:

Isa berkata...

Apo ado dongan mustapa ali tu???

tepet berkata...

tuan isa,...

den silap...tolong jangan jadikan colan yang sebonarnyo....tertinggal word jangan hik hik hik...

Isa berkata...

Innalillah.....

Zubli Zainordin berkata...

Tepet

Kais pagi makan kelmarin

Kais petang maka semalam

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T