SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

21 November 2008

STATISTIK "POLITIK WANG" & SPEKULATOR "POLITIK WANG"

1. Terdapat kira kira 900 aduan dibuat tentang politik wang semasa pencolanan jawatan UMNO

2. BPR hanya menerima 280 aduan sahaja... itupun bercampur aduk dengan aduan dari parti lain....Den takdo pulak dongar MCA bising pasal Politik wang ni...

3.BPR hanya akan siasat hanya 82 aduan dari 280 aduan yang diterima..dengan alasan hanya 82 aduan sahaja yang mempunyai asas...selobihnya di suruhnya Lembaga Displin settlekan sendiri...

4.Bulan dopan akan keluar statement dari 82 aduan yang disiasat.. hanya 8 sahaja terlibat dalam politik wang... 3 dari cawangan itu...ini.... 2 dari bahagian itu ini.....3 dari parti itu ini... ini bermakna pencolanan untuk jawatan tertinggi UMNO di sah kan bersih!...

5. Walaupun BPR telah mengsahkan bahawa 8 sahaja yang terlibat dalam politik wang... BPR akan menyerahkan Lembaga Displin Parti tersebut untuk mengambil tindakan yang sewajarnya...maknonya BPR takkan tangkap macam kes kes rasuah yang lain kerana ia bukan rasuah ia politik wang.... BONGAP! bilo dah suruh BPR siasat kenapa masih menggunakan nama POLITIK WANG?.. kalau dah rasuah.......... rasuah la BONGAP kalau Politik wang bukan Rasuah.... apsal suruh BPR siasat kenapo tak suruh JAIS?..... tak suruh JAKIM?... tak suruh KASTAM...siasat? BONGAP hik hik hik...(walaupun bendo belum berlaku den dah hantam dulu..nanti takdo la den angin sangat hik hik hik)

6. Lembaga Displin dengan ini menggantungkan keahlian 3 orang yang bertanding untuk caw... 2 orang untuk bahagian.... berjumpo lagi kito di pemilihan yang akan datang.. sekian dari LEMBAGO DISPLIN yang berfungsi 2....3 tahun sekali TERIMA KASIH

p/s TUAN ZUBLI betol tak penggunaan perkataan SPEKULATOR den hik hik hik

4 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Betul,

Tepet memang hebat!

Zubli Zainordin berkata...

Den,

dari dulu den polek satu jo.

pasa apo satu badan PENCEGAH rasuah kono tunggu orang buek aduan.

Jadi PENCEGAH penyakit barah, kono barah dulu ko baru cari ubek?

Sila sapu sikit...

Harimau-Menaip berkata...

Betul jugak cakap Tuan Zoobli. Tapi, kalau tak pergi jumpa doktor pun tak tahu samada barah atau ketumbuhan...

Kena repot jugak lah maknanya.

Tanpa Nama berkata...

tn sebol,
den lg pelik bila BADAN PENCEGAH UMPAN duit, umpan pelacur (siap bg buat projek utk bukti bergambar) pastu br tangkap.

pencegah kobondo camtu? bleh jadi ejen cite blue aper?

112413

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T