SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

16 November 2008

SETIAP UNDIAN ADALAH RAHSIA...penipuan kerajaan!!!

Korang sodar tak tiap kali mengundi kemungkinan besar korang diperbodohkan atau di permomokkan dengan iklan "setiap undi anda adalah rahsia"... anda pernah tidak berfikir kenapa.. kerajaan meminta anda merahsiakan siapa yang anda undi?..

adakah logik jika saya andaikan setiap undi adalah dirahsiakan supaya mudah kerajaan menukar bilangan undi...kerana tiada siapa yang tahu siapa undi siapa.....dimana sebelum hari pengundian kerajaan sudah membuat pengiraan di kawasan mana yang perlu berdiam sahaja,kawasan mana yang perlu ditambah undi..... kawasan mana yang perlu ditambah undi dan sokongan undian pos....

secara logiknya..... undi anda sebenarnya bukanlah rahsia bagi kerajaan....untuk jiran sebelah mungkin lah....kenapa?.....kerana....dengan statistik tempat bilangan pengundi..bilangan ahli BN dan ahli PR yang berdaftar di kawasan tersebut...jumlah undian yang diterima oleh colan dari BN..dan colan dari PR...baju yang anda pakai maso pi mengundi....ado logo pembangkang dah kompom anda undi pembangkan kan.....dan beberapa lagi term yang mampu memberitahu ..sapa yang anda undi..

dan yang paling sahih!.... PAK LAH,PAK JIB,BERUK,DSAI,DEWA PENYAPU..."TENTERA" dan mereka yang sewaktu dengannya takkan lah korang tak tahu depa undi sapa.. hik hik hik.. jadi sebenar nya boleh saya katakan rakyat di momokkan supaya mempercayai setiap undi adalah rahsia kerana...ia merupakan senjata terakhir kerajaan untuk menang dalam setiap PRU...

mungkin ada yang tertanya bagai mana pula dengan tempat yang di menangi oleh pembangkang.....anda semuo tahu kan.... tiada apo yang sempurna...kerajaan pun tahu dorang tak hebat sangat... jadi kalau kerajaan buat semua tempat dorang monang dah tentu rakyat mengamuk... mau berperang malaysia nanti kalau semua tempat kerajaan monang... jadi di berilah kelantan sebagai.. gula gula semangat untuk pihak pembangkang yakin...satu hari nanti...dorang mampu tumbangkan kerajaan.....berkenaan PRU12 pula yang jatuhnya Kedah,PenangPerak dan Selangor..,, adalah kerana kesilapan teknikal dan percaturan kerajaan.. dimano undian pos agak ehhh banyak di lotak kek N9...Terengganu...dan Kelantan..

kerajaan yang sedia ada bukan nya bongap seperti yang kito sangkakan.. dorang mungkin bongap mengatur hala tuju malaysia.. tapi dorang tak bongap...malah teramat bijak sifir... dalam membodohkan rakyat....dalam menyelamatkan periuk nasik dorang...dan mengekalkan kekuasaan mereka dalam negaro...

Percayalah anda bukan mengundi untuk sapo nak jadi ketua kelas anda...bukan mengundi untuk menjaga hati kawan ..yang usul kan cadangan untuk memajukan syarikat tompat anda bekerja...pastu anda undi orang lain...anda mengundi untuk maso dopan anda..keluarga dan rakyat malaysia... jadi sebenarnya tak perlu nak berahsia sapo yang anda undi....dan lagi bagus kalau undian di buat secaro terbuko... sonang nak kira undi..lagi telus.... hang nak tando je undi. ado gambo di ambil secara live..... dah tak boleh nak tipu undi....jadi kenapa agaknya kerajaan suruh anda rahsiakan undi?

p/s "TENTERA" sememang amat bagus.. dorang tak payah poning kepalo.... ..kerajaan dah undikan untuk dorang....dan lotak dorang ikut suko mak bapak kerajaan kek kawasan mano dorang nak lotak...macam kito..nak ngundi ikut kek mano alamat ic kito....tentera tidak.. ko orang sabah pun bulih jadi kawasan mengundi kek kepalo batas ko rembau ko...,,,atas apo alasan pun ... den tak bulih terimo.. sobab kito bukannya darurat sampai tentera tak bulih nak balik kg nak ngundi.. apo takut ko negaro keno serang kalau tentera pi ngundi.... KATA MALAYSIA AMAN... kalau aman kenapa takut?.. kalau langkah berjaga jaga..... korang kira tiap kali PRU berapo ratus ribu undian pos?.....lain la dorang kek luar dari malaysia den setuju la.. ni yang kek dalam malaysia.. ado pulak yang ikut betul kampung sebelah kem pun keno undi pos.. dah la tu bukan untuk undian kawasan tu pulak... di campak eh pi rombau.... ko pi kepala batas ko...

yang den nak soalkan tentang undian pos ni... macam mano caro dorang buat?.... apakah bukti undian pos itu ...tiada berlakunya penipuan?...tak kiro la pembangkang cakap nak pakai dakwat kekal ko.. apo ko.. bagi den.. harapan untuk dorang ambil alih gomen melalui PRU hanya angan angan mat jenin.....selagi tiada perubahan tentang undian pos....dan caro kito nak mengundi...

1 ulasan:

boleh percaya ker? berkata...

Tuan,

Minta tolong masuk blogroll boleh? Caya la...

http://bolehpercayaker.blogspot.com

Terima kasih ...

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T