SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

24 November 2008

KERAJAAN MALAYSIA YG ADIL LAGI SAKSAMA

JOHOR BAHRU 23 Nov. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dirayu agar memikirkan semula hasratnya untuk mendedahkan senarai nama pemimpin UMNO yang terbabit dengan politik wang.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ini kerana tindakan tersebut bakal memberi implikasi negatif yang besar kepada parti.

UTUSAN MERAPU


3 ahli Puteri buat laporan polis

Tiga ahli Puteri Umno Jempol membuat laporan polis terhadap pegawai Badan Pencegah Rasuah (BPR) yang didakwa menyoal siasat mereka dalam sebuah bilik hotel murah di sini tanpa ditemani pegawai wanita dan mendakwa diugut serta dipaksa membuat perakuan palsu menerima wang untuk menyokong calon tertentu pada pemilihan Umno bahagian itu bulan lalu.

PEOPLE ARMY , TUKAR TIUB


Ketika ditengah jalan dua kali kejadian anak - anak muda (ada yang diupah) dalam keadaan emosi melemparkan kata kata kesat dan mengancam beberapa orang bukan melayu yang ditemui. Namun polis bersikap begitu profesional dengan mengawal keadaan, lalulintas dan menasihat sahaja.

Paling menarik ialah kumpulan ini menjerit dan memakai baju kekalkan ISA kerana ISA menjaga hak Melayu ... Kumpulan ini hanya kononnya terdiri dari NGO tanpa berani mengatakatan melibatkan mana - mana parti politik. Mungkin parti politik perkauman tak berani mengaku bersama kerana takut hilang undi.

Malamnya sekumpulan yang lebih besar lagi dari kumpulan siang tadi dinaungi oleh pertubuhan bukan kerajaan dan parti politik yang bergabung di bawah Gerakan Mansuhkan ISA mengadakan perhimpunan di Padang MPAJ, Pandan. Malangnya ratusan polis dikerahkan ke lokasi untuk menggagalkan program yang diadakan. Malah 9 orang telah ditangkap dan puluhan lagi peserta dikasari oleh Polis.

Tindakan Polis ini amat dikecam.

CHEGU BARD

P/S 3 cito kek atas yang den baco amat membuatkan den makin kagum dongan gomen...

cito pertamo...

che det baru gertak nak listkan senarai nama yang memakan hampir2 3hari suntuk untuk che det menulis nama mereka yang terlibat dalam gejala "perogol wang" dalam blog nya..(sikit betul yang terlibat)... hari ni dah ado yang goyang.. mintak che det...merayu....jangan siarkan namo dio eh..silap...namo mereka2 yang terlibat...dongan alasan tindakan tersebut bakal memberi implikasi negatif yang besar kepada parti.....apo ko BONGOK nya.... den pun tak paham kalau ado yang bersetuju dengan AMT UMNO ni.....ado ko yang setuju bilo orang buat dosa ekau suruh orang yang tahu diam...inilah keadilan dalam malaysia.... polis timo rasuah rm200 heboh tak ingat...kuar paper kalau boleh nak muko dopan... bilo kono kek batang idung... bulih pulak merayu jangan bagitau sapo.... BONGOK sungguh...ADIL DAN SAKSAMA SUNGGUH GOMEN DEN

cito keduo...

Ni pulak dah la torang lagi bersuluh...sampai 3 ahli puteri buat report polis...(den harap bukan nora danish,devi dongan ladyana..dalam cito puteri tu lah) yang BPR buat soal siasat kat otel murah....pastu tak bayar duit check in...hik hik hikyang puteri ni pun satu...jangan la sebot hotel murah...kek jempol mano la ado hotel 5bintang...itupun nak bising....hik hik hik....tapi apo pun BPR ni...apo punya BONGOK... BPR ni takdo opis ko sampai buat soal siasat kek otel?... tu satu lah.....di ugut dan dipakso buat perakuan palsu terimo "perogol wang" untuk menyokong calon tertentu pada pemilihan Umno....takdo pulak cito ni kluar kek TV3 ko... surat kabaq ko...diam gitu je....BONGOK sungguh....ADIL DAN SAKSAMA SUNGGUH GOMEN DEN

cito ketigo

Yang ni lagi la den tak tau bomoh apo la yang membutokan mato hati rakyat dari menilai ketulusan dan keadilan kerajaan menangani masalah rakyat... satu puak poie sorang tongah jalan takdo permit apo kek antara jalan TAR antaro jalan yang paling sibuk kek kl tu...kekononnyo badan NGO (bukan badan ngo den raso badan boNGOk agak eh....) riuh rondah mintak ISA di kokalkan dongan alasan ISA jago hak melayu.. apo kebongoknyo.... ISA bukan jago hak melayu..je..ISA jago keamanan malaysia... kut ado melayu yang bongok nak buat onar...nak mulokan rusuhan kaum... melayu jugak yang kono ISA.... pi cek statistik kek dalam ISA tu..ramai melayu ko ramai bangso lain?... bongok..tu ISA bukan jago hak melayu.. tu jadi jaga a k a pak gud orang melayu kek dalam tahanan.. BONGOK sungguh.... peh tu polis buat dekk je... siap leh di trafikkan dorang laie lintas jln..hik hik hik takdo pun nak tangkap mangkap....

dah la tu bilo puak satu laie bolah malam mintak ISA dihapuskan.....mintak permit laie...tapi tak pulak dibagi...buat kek padang je,..pun dihalau..ado pulak yang kono tangkap.. yg pepagi buek kek tongah jln rayo..OK pulak tak pulak kono... INI KAH KEADILAN?.... den tak kiro la sapo betul...yang nak ISA terus..atau yang nak ISA hapus... kalau nak halang...halang la kedua duo nya sekali... den ulang.... yang nak ISA diteruskan TAK MINTAK PORMIT,..BUEK KEK JLN SIBUK...tak keno apo apo tindakan...YANG MINTAK PERMIT...TAPI TAK DAPEK...BUEK KEK PADANG LAIE TU..... di halangnyo pulak...dihayunnyo suruh balik... BONGOK sungguh... ADIL DAN SAKSAMA SUNGGUH GOMEN DEN

4 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Syed Hamid dah kirim salam ke, bila mungkin dia baca tajuk di atas?

Tanpa Nama berkata...

hotel murah?? mana ada klass. Pasai tu dia gi repot. BPR pon agak2 ler. puteri pon "ada harga" diri. huhuhu

112413

ahlang berkata...

ko mmg handaa jang...
patut la isa samad suko bona kek ekau

salam setiakawan
-ahlang-

Master Yoda berkata...

Salam Tok Tukang Sapu,

Kebyknan polis skang dah menganjing....

Perkataan menganjing ni takde dlm kamus Dewan Bahasa Dan Pustaka edisi terbaru....

Kung kung kung....

Alahai, polis oh polis.... Cube bilang baper ramai yang ade degree

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T