SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

10 November 2008

POLITIK WANG...BONGAP..BONGAP

Den cukup tak paham... kalau orang biasa... rasuah rm200 dah keno tangkap... kalau kes rakam gambo lucah keno tangkap... kalau menipu keno tangkap.. bangkitkan isu perkauman kono tangkap...tapi bilo org politik buat ?... hampeh apo pun tak keno.... sampai ado 900 report kes politik wang...pun takpo... paling koman pun keno gantung keahlian....hari ni wat statement lain esok wat statement lain pun tak po....buat statement perkauman pun takpo....siap dapat anugerah laie.... kobal betul jadi ahli politik ni .....dah la tu abih je tempoh penggantungan bulih bertanding laie.. macam takdo wat salah je... bilo la dorang nak insaf kalau orang lain buat bodoh...kobal apo orang politik ni.... hairan btul den

p/s "Beliau berkata, setakat ini, Lembaga Disiplin Umno menerima lebih 900 aduan. Jumaat lalu, akhbar ini melaporkan Lembaga Disiplin Umno dan Badan Pencegah Rasuah (BPR) sudah menemui mekanisme yang akan digunakan untuk menyiasat dakwaan rasuah, politik wang, dan salah guna kuasa sepanjang mesyuarat perwakilan Umno serta pencalonan parti itu."

ni den amik kek berito hairan apo bezanya rasuah dengan politik wang? ampeh....bagi den samo je bilo orang cakap... "dio rogol budak bawah umuq"... dongan "dio suko sama suko dengan budak bawah umuq"... kan di panggil rogol jugak tu kalau d bawak ko makhamah... apo ke bongap betul dorang ni... bongap bongap dorang... kerajaan negaro den jugak... ado yang den join Kerajaan Maya Rakyat ni

4 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Takrif yang dapek membezokan yang kono ngan yang tak mahu dikonokan...

adibeta berkata...

BUat tatapan saudara..

Saya rasa tafsiran politik wang ialah pemberian barangan(WANG)kerana sesuatu tujuaan (mendapat undi).Rasuah namanya tu..

Bagaimakah pula dengan pemberian barang-barang seperti kain plaikat,hamper,kerusi roda dan lain-lain.

Jika barangan diberikan, terutamnya semasa pilihanraya, disertakan dengan ayat "ambil barang ni, tapi pangkah parti lawan".Fenomena ini berlaku atau tidak?Tentu tidak..

Lalu barangan diberikan dengan niat untuk mendapatkan undi,apa HUKUMNYA? dan hal seperti ini berlaluasa berlaku hattta di Kelantanpun.Adakah itu BUKAN politik Wang atau rasuah ?

Justeru itu sebagai manusia yang Allah kurniakan Akal,dilengkapkan dengan ilmu sepatutnya kita lebih rasional dalam membuat apa-apa penilaian.

Jangan takut untuk berkata benar walaupun puak kita yang terlibat kerana semuanya akan dihisab.

Renung-renungkanlah..
Kg Dewan Beta,KB,Kel

tepet berkata...

terima kasih atas penerangan tuan adibeta.....

Master Yoda berkata...

Tgk je la nama parti, bahasa munkee mane dia pakai? cukup2 la bodohkan kaum sendiri...(pinjam ayat2 Tok Hisham Rais)

Pastu ade bahasa kiasan tuk RASUAH plak,iaitu POLITIK WANG...

Kah kah kah....

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T