SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

19 November 2008

KERAJAAN MALAYSIA TIDAK IZIN TAHANAN ISA SEMBAHYANG JUMAAT!!!

PUTRAJAYA: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menyelar tindakan bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Raja Petra Kamarudin (gambar) yang mempertikaikan prosedur ISA yang tidak membenarkan tahanan mengerjakan solat Jumaat.

"Solat Jumaat memang tidak diizinkan pada tahanan ISA. Jangan bagi alasan untuk mempertikaikannya.

MSTAR

p/s den selalunyo kalau masuk bab agamo ni den kurang sikit nak komen...pasal den pun belum cukup sempurno dan cukup ilmu didado...apatah lagi nak nasihatkan orang atau tegur sesapo berkaitan bab agamo ni....tapi bilo nak sembahyang jumaat pun tidak di izinkan ..teruk sangat dah tu......bebaru ni yang ado lanun tawan kapal misc tu pun lanun izinkan dorang sembahyang..... 3 orang yang dikenokan hukuman mati kat indonesia bebaru ni pun di izinkan sembahyang berjemaah...tapi.. di sobabkan kono tangkap berblog ..hontam gomen... terus tak bulih sembahyang jumaat....bagus sungguh undang undang malaysia......atas apo alasan tahanan isa tak boleh sembahyang jumaat?... den cukup tak paham kenapo tidak dibenarkan tahanan isa sembahyang jumaat....merbahaya sangat ke mereka yang berado dalam isa tu sampai tak dibonarkan sembahyang jumaat?..... den tengok ezam mat nor samo je... totap cito kotak kotak dio... bezanya dio masuk umno... DSAI pun takdo pun bahaya mano..... takat nak amik alih gomen je.. belum lagi den dongar cito dio meng'c4'kan pemimpin dari gomen... kenapa makin BONGOK pemimpin sekarang?,.....

tapi den ado satu persoalan ......kenapo DSAI...ezam mat nor....dan mereko yang islam...yang pnah jadi tahanan isa tidak pernah mempertikaikan perkara ini?......den nak sangat dongar alasan dorang... sedangkan RPK yang dikatokan menghina orang Melayu, agama dan orang Islam dalam blognya..... mempersoalkan perkara ini... tapi DSAI yang dikatakan seorang yang alim dan warak... orang kuat ABIM suatu ketika dulu.....tidak mempertikaikan perkara ini.. apakah ini hanya pekara remeh temeh bagi mereka yang ingin menjadi Pemimpin negara?

2 ulasan:

adibeta berkata...

Entahlah...bila RPK buat laporan,polis akan siasat..kita tungggu la

Zubli Zainordin berkata...

Yang nak tak dapat.

Yang dapat tak nak pulak.

Ada lagu best, "...walaupun hidup seribu tahun kalau tak...apa gunanya"

Kat Masjid Ampang,

"...kamu di belakang imam, sebelum kamu...di depan imam"

Adeh!

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T