SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

14 November 2008

CHE DET VS TUKANG SAPU part 1

CHE DET : Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mempunyai kemampuan yang secukupnya untuk menghadapi kemelesetan ekonomi global.

Tukang Sapu : Pak Jib..Pak Lah...Muhyiddin..Ali Rustam..Mat Taib.. dan sesiapo pun dari umno tidak mampu langsung untuk menghadapi kemelesetan ekonomi

CHE DET : tidak menolak kemungkinan gejala politik wang juga wujud bagi jawatan Timbalan Presiden dengan mengambil kira keputusan proses pencalonan apabila persidangan perwakilan bahagian berakhir 9 November lalu.

"Kerana mereka yang berada di tempat paling bawah di minggu pertama (pencalonan), tiba-tiba naik ke atas," katanya.

Tukang Sapu : Bukan jawatan Timb. presiden je.. semua jawatan yang dipertandingkan wujudnya POLITIK WANG

CHE DET : calon-calon lain untuk jawatan Timbalan Presiden Umno selain Muhyiddin sebagai "pak lawak".

Tukang Sapu : ABIS CHE DET? ATUK LAWAK?

CHE DET : Bahawa peguam terkemuka di Malaysia mendapat RM2 juta setahun amat memberangsangkan saya. Jelas sekali saya telah pilih karier yang salah kerana Perdana Menteri mendapat hanya RM240,000 setahun. Ini tentulah kerana tanggungjawab Perdana Menteri tidak seberat peguam, wallahua'lam.

Tukang Sapu : PEMBETULAN bukan RM240,000 setahun.. tapi RM240,000JUTA setahun.. wallahua`lam....

CHE DET : Kemunculan Scomi, ECM Libra, dan kontrak-kontrak yang diperolehi oleh syarikat-syarikat ini yang di ketahui dimiliki oleh anak dan menantu PM seolah-oleh mengizin dan menggalak amalan rasuah.

Tukang Sapu : Apa cita dengan CORRECT...CORRECT.....CORRECT...

CHE DET : Kata pepatah Melayu "Apabila guru kencing berdiri, murid akan kencing berlari." Dan sebenarnyalah apabila pemimpin dilihat mengamalkan rasuah maka pengikut akan amalkannya lebih-lebih lagi.

Tukang Sapu : Bukan kah CHE DET GURU kepada guru sekarang?

p/s sudah pasti bilo anda baco posting ni anda percayo cakap che det.....tapi cakap den takdo sapo yang percayo... walaupun che det dan den tidak memberi sebarang bukti yang nyata..... hik hik hik

agaknyo kalau den ado bukti yang kukuh..cakap mukhriz main POLITIK WANG.. tapi che det cakap anak dio keno pedajal... kompom korang percayo che det.. kenapo EKKK hik hik hik donia...donia....

10 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Den ponah tanyo cik gu, ngapo dio konching berdiri, murid konching berlari.

Jawab eey,

Kalau cik gu konching duduk, topancot muko nyo sendiri.

Hik hik hik...

tepet berkata...

hik hik hik.. agaknyo cikgu tu mengajo laie tak?.. atau dah kono
I S A hik hik hik

Zubli Zainordin berkata...

Cik gu tu ko?

Tak sompek di ISA kan.

Dio dah lamo arwah.

Konching maneh sebonarnyo.

Zubli Zainordin berkata...

Hondak Berok Ado Berok, Kalau Berok Mano Kero nyo, Ada Blog kito Blog, Di Blog Den Ini Cerito nyo...

http://satublogtotal.blogspot.com/2008/11/che-det-sila-baca-pos-dari-suara-hati.html

tepet berkata...

den dah baco.. den dah komen.. den terkedu.. den terujo... hik hik hik

Zubli Zainordin berkata...

Timo kasih.

Cumo kito nak tau, selarang, ramai-ramai pemimpin kito, selain yang koching berdiri, yang mano suko konching kawan?

tepet berkata...

hurm den raso....den agak.... den yakin....jawapan den takdo orang nak cayo ....apo kato kita tanya che det... hik hik hik.. sobab jangan kato rakyat....pemimpin lain pun tak berani cakap che det salah.. dorang cumo brani cakap.. "itu hanya pandangan peribadi tun"

Zubli Zainordin berkata...

Raso den bukan peribadi, sebonar eiy, peribaldi.

Bosar Baldi bosar Lah Bodek eiy.

Harimau-Menaip berkata...

Korang ni bercinta ke? Bahaya nih.

tepet berkata...

hik hik hik uang ghimau... ni baru betul fitnatul minal aidil wa fa` izin

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T