SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

18 Januari 2009

TERSURAT DAN TERSIRAT 4

Hadi mahu Abdullah kekal PM selepas Mac

MSTAR


Sebelum den mulokan cito...tahniah pado MAWE yang monang PRK kek tengganu.....

Den kurang paham kenapo TGHA nak pak lah kokal sebagao PM....apokah dio cuba cakapkan pak lah merupokan PM yang lebih bagus dari che det?... apo kah keputusan pak lah menaikkan harga minyak mendadak sebelum ni amat di sokong oleh TGHA?... atau hinaan mendalam...menyatakan bahawa paklah punco kejayaan PR menakluki Selangor kedah perak dan penang?... atas apo pun alasan untuk apa pemimpin dari pembangkang mengeluarkan statement sebegitu...mengeluarkan pendirian yang mahukan pak lah kekal sebagai PM..... kalau macam tu baik TGHH join BN kalau menyokong pak lah....apokah itu pendirian peribadi atau pandangan PAS?... berbeza dongan PKR yang bising dongan ayat semakin hampir ke putrajaya...PKR nak tukar PM..TGHH nak paklah kokal.....bagi den sapo pun PM ..pak lah ko...pak jib ko... bukan alasan pembangkang tak bulih nak amik alih gomen....

kalau TGHH menyatakan pakjib tak layak jadi PM....percepatkanlah rancangan korang amik alih putrajaya...bukan mintak pak lah kokal..... kan PAS jugak ado mengeluarkan statement dah tengok senarai mereka yang nak lompat parti sebelum ni.....apo jadi dengan senarai tu?....den malas nak cari bukti yang menyatakan PAS ada cakap dah tengok senarai namo tu.....sobab den bagi bukti pun bukan PAS nak teraso pun dongan den....tapi den nak gak soalkan kalau DSAi tipu pasal ado dari BN nak lompat parti tu.....(bagi den tipu sobab benda tu tak berlaku....) apokah PAS jugak PENIPU?......kalau takat kluar statement bukan tak jadi...tapi belum maso...... den pun bulih cakap ikut suko......pastu bagi alasan belum tibo maso laie...

atau ini memang permainan politik Pembangkang... bilo monang puji SPR bilo kalah kutuk spr tak ingat.....nanti kut ado laie PRK..dan PR kalah.....apokah SPR akan di jadikan alasan kekalahan? Den nak korang pikir.... apo yang dikatokan bilo BN monang dan kalah dalam pilihanrayo....dan PR bilo monang dan kalah?......

BN monang = rakyat masih lagi percaya pada kami....

BN kalah = BN terimo keputusan ini....tapi ini bukan.........

PR monang = ini bukti rakyat mau perubahan

PR kalah = pengundi hantu...... undi pos.........SPR itu...ini.......

den bukan apo....... kenapo bilo kalah... nak salahkan pihak lain...kengkurang amik la sikit tanggungjawab atas kekalahan tu.....memang den pun tak yakin kemenangan BN atau kekalahan PR disesuatu tempat tu macam tak masuk akal..... tapi tunjukkan la sikit tanggungjawab...zaman ni bukan macam dulu.... yang undi ikut lambang...pengundi sekarang dah pandai berpikir.... jadi korang yang tak mampu mempengaruhi...tak mencapai tahap piawaian pengundi.... macam mano nak monang......

3 ulasan:

Isa berkata...

PakLah "a shoulder to cry on"...

ha..ha..ha..

Zubli Zainordin berkata...

Tepet

Selagi Pak Lah PM, selagi itu mudah calon Pakatan Rakyat menang pilihanraya kecil dan umum.

tepet berkata...

tuan isa....

den no komen hik hik hik

tuan zubli....

selagi paklah atau nantu beruk....?

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T