SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

18 Januari 2009

SIAPA TERIMA KEPUTUSAN RAKYAT?

Najib: BN terima keputusan rakyat

MKINI

Rakyat?... rakyat terimo ke keputusan yang dibuat BN?....apo cukup ko sekadar cakap je timo keputusan rakyat dalam prk tapi bilo buat keputusan melibatkan seluruh rakyat malaysia....ikut suka hangpa? korang raso rakyat terimo ke keputusan korang mengagihkan kekayaan dan kesenangan mahupun apo sajo yang patut rakyat miliki bersama jatuh ke tangan kroni dan paksi korang....... cito sikit kek den.....berapo ramai yang ado pangkat dalam politik jadi kayo rayo.....cito sikit kek den...sapo ahli politik yang bebetul berjuang untuk rakyat......cito sikit kek den mano datang duit duit untuk ahli politik taburkan untuk meraih undi?......cito sikit kat den macam mano ahli politik yang ado beberapo keto memahal mampu bayor...contoh bekas menteri tol.....buat loan keto kek cimb....orang kek cimb....korang mengaku tak betapo bagusnyo bekas menteri tol bayar keto.... dan korang pikir dongan gaji menteri yang dorang dapat....dan caro payment tu......

Kalau cikgu sekolah dilarang ceburi politik.... yang kerja gomen dilarang berniago atas namo sendiri...dan banyak lah pantang larang korang.....kekononnya untuk memberi perkhidmatan terbaik untuk rakyat...tapi kenapo pemimpin dalam kabinet...yang kerje dorang lagi penting dalam memajukan ekonomi dan kesejahteraan negara...boleh jadi ceo syarikat itu...jadi pengarah syarikat ini?.....boleh ado saham dan share dalam syarikat.... cito sikit kek den projek yang berjuta...yang berbillion dapat kek syarikat yang takdo keno ngeno dongan seseorang dalam kabinet....sapo punya scomi?....dapat ke dio projek yang dorang dapat sekarang kalau takdo hubungan dongan mereka dalam kabinet.....sapo orang kuat di belakang cimb? kenapo nak beli kapal selam ke helikopter ke apo orang dalam kabinet jugak dapat komisyen?... tak cukup ke gaji?....tak cukup ke maso pi beli ....duit tiket duit hotel...duit poket....pun pakai duit rakyat....kenapo nak amik komisyen lagi?.... kato berkhidmat untuk rakyat...tapi kenapo perabihkan duit rakyat?

4 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Tepet

Sekadar cakap.

Perubahan tak ada pun...

Isa berkata...

Tepet,

Boleh ke diorang jawap... hampeh... diorang gelak je sambil cungkil gigi...Diorang tu semua kebal undang2, kita rakyat biasa je yang takut undang2...

Ok... stop kat sini, pasal angin den dah naik baca posting ko... nanti tak berhemah pulak komen den kat sini... ha..ha..ha..

paneh berkata...

Tuan tepet,

Ini betul punya luahan perasaan. Heheh...den pun ponah terkono yor.

tepet berkata...

tuan zubli...

tu la pasal kalau setakat cakap den pun bulih....

tuan isa...

tuan angin dongan den ko?

tuan paneh....

luahan yang tak terluah....

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T