SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

08 Januari 2009

BILA AKU ORANG UMNO

BILO AKU ORANG UMNO....bawak motor tak pakai helmet takpo...polis tak berani saman (beberapa siaran berita TV jam 8 malam tadi. Wan Farid hanya bertopi “cap” BN je pusing-pusing tunjuk keperihatinannya pado rakyat..*BERUK jugo ado buat aksi ni maso kek rombau jadi betul ko cakap orang yang parit ni orang beruk?) hik hik hik TAPI bilo aku rakyat biaso...jangan kata tak pakai helmet....tak pakai tali pinggang belakang pun dorang saman...takpo lah...alasan dorang nyawa lagi panjang kalau pakai talipinggang belakang...

BILO AKU ORANG UMNO......bagi rasuah kek orang takpo....bagi payung...bagi kain..malah bagi duit untuk dapat undi pun takpo.....RASUAH BERJUTA JUTA TAKPO TAPI JANGAN KURANG DARI RM50..ANDA PASTI DITANGKAP!.....kalau ado namo....BPR buat bodoh je....nak bagi nampak telus...keno tindakan parti je la...keno gantung ahli je buat 3 tahun..pastu boleh buat balik...TAPI bilo aku rakyat biaso...belum sompat nak bagi rasuah dah keno tangkap.....kekadang tue siap keno perangkap...bagi rm10 kek polis mintak lopas jangan saman sobab tak pakai tali pinggang..keno tangkap...keno dendo laie.....takpolah cakap dorang rasuah tu haram...dosa besar...

BILO AKU ORANG UMNO..... dan aku keje dongan gomen...sekarang ni nak dibulihkan takpo walaupun sebonarnyo penjawat awam tidak membenarkan terlibat dalam politik kerana ia telah termaktub dalam ‘Perintah Am',TAPI bilo aku rakyat biaso dan aku keje gomen....jangan sesekali...notis berenti 24jam aku boleh dapat kalau aku jadi ahli PKR@PAS@DAP.... takpolah dorang cakap berparti boleh menganggu prestasi kerja..sobab keje dongan gomen ni perlukan komitmen yang tinggi sobab kerja gomen ni sibuk sesangat..tak cayo korang pi la pejabat kerajaan pukul 12tgh hari sampai pukul 2...semuo kek meja memasing buat keje....cubo tepon maso tongah hari dorang mesti jawab tepon punya...

BILO AKU ORANG UMNO.....Dan memang dah sah kantoi buat salah...takpo media massa takkan keluarkan namo...media massa akan cubo pusing cerito atau tak cito langsung...TAPI bilo aku rakyat biaso... besok polis nak tangkap.....hari ni dah keluar tv muko aku..belum lagi dibicarakan....media massa dah jatuhkan hukuman....takpolah dorang cakap media massa ni adil telus dan beretika..harus di umumkan agar menjadi pengajaran pado yang lain

BILO AKU ORANG UMNO....boleh buat ikut suko hati.... sebelum PRU cakap minyak tak naik tapi dah lopas PRU minyak naik hargo jugak... bilo ado pilihan rayo kocik...tetibo kawasan tu dapat projek tu dapat cadangan ni..tapi kalau kalah...projek ontah kemano...pastu salahkan orang lain projek tak jalan...TAPI bilo aku jadi pemimpin pembangkang...tanah runtuh sobab pemimpin lamo punyo sobab...aku jugak jadi mangso....keno tuduh tak prihatin....pemimpin lamo yang luluskan projek babi...dan dah jalan separuh jalan dan sobabkan taknak rugi diteruskan jugak..dituduh oleh yang luluskan projek tak prihatin ..dikutuk....takpolah...dorang cakap aku takdo kelayakan...tak pandai.....dorang je pandai uruskan rakyat...

BILO AKU ORANG UMNO.....apo yang pembangkang cakap tu semuanyo pitnah....kiro aku memang baik...takdo buat dosa....TAPI kalau aku rakyat biaso...apo je yang orang umno tuduh semuanyo betul...takpolah....nak buek macam mano....undang undang kek tangan dorang..,.

bersambung......bilo den raso nak sambung......

3 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Tepet,

Macam mana Polis nak saman? Dia pakai helmet itu ialah Topi Kelendar Khas.

Harimau-Menaip berkata...

Pet, lama hang tak blog...rindu lak...

tepet berkata...

tuan zubli...

kut macam tu...lopeh ni den duduk kek belakang den caakap den pakai tali pinggang seluar keno saman tak hik hik hik

yb ghimau...

den hanyo dapat update bilo hutan ni dpt coverage broadband dan maso yang sesuai..

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T