SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

22 Januari 2009

DEN SOAL KORANG JAWAB

Den ado kemushkilan sikit...nak tanyo....dalam sibuk sibuk....di suruh boikot produk dari israel mahupun yang dikatakan memberi dana pado yahudi...... RHB bank nak di boikotkan sekali ker?.... sebab RHB bank bebaru ni ado kluarkan kad kredit dan kad debit yang join venture dengan tesco...mengikut yang den paham tesco antara penyumbang pado yahudi?.....hik hik hik jadi haruskah di boikot RHB bank sekali?....pastu kek PWTC ado bendera israel... jadi keno boikot ke BN sekali? mahupun gomen atau PWTC je?

Soalan den ke 2......mengenai prk kek tengganu bebaru ni..... seperti yang kita sedia maklum PAS menang kerusi tersebut......cumo de nak tau punco sebenar kemenangan MAWE...... apokah sobab?

  1. colan BN tidak disukai pengundi?
  2. colan PAS lebih bagus?
  3. pengundi tak yakin colan BN mampu membawa perubahan pada rakyat kuale tengganu
  4. pengundi yakin colan PAS mampu membawa perubahan pada rakyat kuale tengganu
  5. pengundi dah benci BN maknonya lotak pak lah pun kompom kalah...
  6. pengundi suko PAS.. kalau di lotak balik Mat sabu atau den pun kompom monang...
  7. sobab dsai...pas monang...
  8. sobab ezam...BN kalah....
apokah punco sebenarnya kemenangan PAS?

Soalan den yang ketiga..... biasonya bilo buat report polis...solan yang wajib polis tanyo TEMPAT,WAKTU,BAGAIMANA PUNCA BERLAKU..... tapi kenapo report liwat sepol bokari takdo diberikan waktu kejadian....hingga lah bebaru ni baru diberi tau

Soalan den yang ke empat kenapo perlu riuh buat tabung untuk mereka yang di gaza....sedangkan di malaysia sendiri ramai juga yang sensara kehidupannya....bukan den tak setuju.....ibarat beruk di rembau disusukan.... anak dirumah mati kelaparan....tidak cukupkah dengan doa dan juga sukarelawan serta bantuan lain selain kewangan di salurkan pada mereka...dan apokah bukti sumbangan berbentuk wang akan disalurkan..betul ke jumlah..atau ado yang dapat komisen 10% dari total sumbangan.....ado bukti ke sumbangan tu sampai?.... (den bukan apo takut gak bilo bini ..... jadi penaung...hik hik hik )sobab banyak isu den dongar bab duit ni tentang bini....... beli jam berjuta juta.....gilo shopping...dan tak lupo...tuduhan segelintir...yang menyatakan bini.....punco utamo rakyat mongolia di c4 kan....

6 ulasan:

abdrahim kassim berkata...

Wareh,
Ekau jangan cabol bona, nanti disengkelet orang kepala kau tu. Den jauh, tak dapak den nak nolong kau.

Bab c4, c anu boli jam ratus-ratus ribu, sonsetif tu.

Harimau-Menaip berkata...

Sengkelet? Kah kah kah...lamo tak dongar menatang tu..

Tukang Sapu memang kreatif. Bagi persoalan yang memunyai jawapan yang sama.

Mula2 ingat nak jawab...

org gomeh berkata...

dah la yul..kau tgk diri kau sendiri la, ukur diri kau sendiri, kek mano kau skrg ni..jgn ngato orang yo lobih, tp diri sendiri kau tak peghatikan..bukan den tak kona kau dulu nih. Kok diri sendiri susah jgn salah an k'jaan yo, kau tu kono usoho lobih.

Kok maleh tak ke mano doh!

Tanpa Nama berkata...

jom jual kad kredit kat rhb. org paroi jaya ramai yg belum ada kad kredit. budak silat cekak pun blum ado laie. silat pun tak tahan camna nak perjuang melayu. ada kad kredit baru bleh.

bungaraya berkata...

Tak ada jawakah? atau Banjar?

Tanpa Nama berkata...

Bang ...

Aku pun risau jugak sumbangan kita tu tak sampai ... kalau sampaipun, bukan ke puak yang kena attack ... sifir mudahlah, kalau Kelantan kena bencana, duit derma dari seluruh dunia masuk through Putrajaya ... agak-agaknya sampai tak semuanya kat Kelantan ... aku lak tanya kat hang ...

Bersomondo kek Kodah

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T