SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

11 Januari 2009

BILA LA PEMBANGKANG NAK PAHAM??

Projek kelas F 'bukan rasuah BN

MKINI

Manalah ponah ado orang BN rasuah?.....dorang gunakan politik wang je....hik hik hik dorang bukan rasuah!!! paham??...apo lah lomah nah minda pembangkang ni....betul tak cakap den pakjib? lagi pun bendo ni kebetulan pulak...tengganu dapat dulu... negeri lain...tahun dopan pun belum tentu dapat laie pengagihan kontrak projek kecil ni....hik hik hik betul kan apo yang sayo cakap pakjib?dah kebetulan pakjib ado kek tengganu... tengah rancang strategi nak kalahkan PAS...tu yang dio bagi sekali projek tu..sonang sikit jimat kos..takdo la nak datang 2...3kali ke tengganu ni kan...negeri lain jangan jeles...memang dari memulo pakjib buat perancangan pakej rangsangan fiskal ni...negeri tengganu berado kedudukan yang pertama dalam senarai....dan mungkin....tu je sesatu negeri yang ado dalam senarai pun.....

pelik betul parti pembangkang ni kan...takkan la benda macam ni pun nak jadi isu hik hik hik.....kan punya ikhlas pakjib nak bantu kontraktor kelas 'F' ni....betulkan pak jib....apo yang den cakapkan ni kan...memang pembangkang suko timbulkan isu yang tak relevan...tak logik...hik hik hik....dan den ulang laie sekali..... BN mana ponah bagi rasuah......dorang hanya menggunakan politik wang sahaja...PAHAM!!!

Ni pun kebetulan jugak...BN nak bagi bantuan kepada sekolah agama rakyat yang berdaftar dengan Kementerian Pelajaran di pantai timur.dan pagi tadi jugak kebetaulan ado majlis pelancaran pengundian Projek Infrastruktur Awam (PIA) dan Projek Infrastruktur Asas (PIAS)
takkan lah semuo ni pembangkang nak cakap gomen buat sebab ado pilihanrayo kocik.....tak masuk akal langsung.....kan....kan..kan

Lagipun kan menantu pak lah dah cakap........jika BN kalah dalam pilihanraya kecil kali ini, maka tiadalah pembangunan daripada kerajaan pusat kerana kerana tiada perwakilan di peringkat pusat.Jadi projek -projek diatas takdo keno ngeno dongan pilihanrayo kocik ni....bendo ni memang dari dulu dah gomen nak buat kek tengganu....kan pakjib kan....dan gomen memang komited dalam memajukan sekolah agamo ni....tu yang bagi rm50juta.......yang pasti bukan sobab tengganu kuat agamo menjadi punco isu memajukan sekolah agamo ni.....bukan punco utamo BN riuh pasal PAS dan HUDUD......BN takkanlah nak jadikan isu agamo sebagai isu politik....tak baik tau pembangkang tuduh macam tu..... kat permatang pauh sebelum ni...gomen majukan sekolah cino...dan hanya kebetulan je kek tengganu ni gomen nak majukan sekolah agamo pulak...

Sharir samad ado cakap ...pembangkang jangan politikkan harga barang mahal,,, sobab gomen tak mampu nak kawal....tak mampu nak turun kan....tapi kalau rakyat nak mintak naikkan hargo....jangan katakan esok...kojap laie pun gomen bulih naikkan harga minyak ikut suko hati.... hik hik hik

p/s buat pengundi kek tengganu....undilah mereko yang tak menggunakan produk yahudi...... yang bini dio tak pakai barangan loreal....yang anak beranak tak pandai minum kat starbuck...yang buat party/kenduri tak hidangkan air coke.....rerasonyo antaro 3 colan tu....sapa yang layak....tetuan undi? hik hik hik

2 ulasan:

isa berkata...

Kebetulan Trengganu negeri pertamo yeeoo...

Ha..ha..ha.., kalau minggu depan ado pulak Ahli Parlimen B/N yang kojol bin mampuih kat Pekan Pahang, maka Pahang pula jadi negeri kedua pulak dapat peruntukan pembangunan kerajaan pusat.

Jadi Pak Jib memang dah (wasiatkan) peruntukan untuk Pahang...

Zubli Zainordin berkata...

Tepet

Udoh beto kebetulang, Najib nok buak lagu mane.

Bebetulang.

Kan bunyi macang Tulang...

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T