SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

15 Januari 2009

PAKATAN RAKYAT @ PAKATAN DAP?

Den ado sikit mushkil dongan statement Kapal singh ni...... b.a.c.a.s.i.n.i

cukup riuh...kalau PAS nak laksanakan hudud...dio sibuk nak bawak dap keluar dari pakatan rakyat.....apa kes?

Den dah tak suko dah kalau Gabungan antara PKR,DAP dan PAS ni di panggil pakatan rakyat...sobab kalau sebelum ni sepaham den..... salah satu antara sobab dan punco ujudnyo pakatan rakyat adalah membantu rakyat yang raso tertindas dongan pemerintahan BN, memberi perkhidmatan yang menyenangkan rakyat dan bukan menindas rakyat.....kiro serba serbi kerana ingin membantu rakyat dan bukan agenda peribadi.............dan bulih den anggap ujudnya pakatan rakyat adalah untuk rakyat...

Maka jika majoriti rakyat yang menyokong pakatan rakyat dan tiada masalah dengan perlaksanaan melaksanakan undang-undang hudud dan qisas....kenapo ado pemimpin dalam pakatan rakyat sendiri tidak mahu menerima...lebih baik ubah namo dari pakatan rakyat kepado pakatan mempergunokan rakyat......kalau riuh nak keluar sanggat dari pakatan rakyat baik buat dari sekarang...sobab sekarang ni bukan korang yang jadi peneraju.....dari mano tahu ado rezeki nanti dapat pogang kerajaan...tak sampai sebulan dah begaduh pasal hudud..baik hari ni korang berpisah...

Kenapo Kapal buat keputusan tanpa tanya pada rakyat yang menyokong pakatan rakyat? Den ingatkan pemimpin dari pakatan rakyat ni membuat keputusan berdasarkan atas apo yang rakyat mahu dari pemimpin...berdasarkan kebajikan rakyat.....tapi kalau samo je dongan BN...baik tak payah tukar gomen....buang maso je......

Den paham terlalu umum bilo cito tontang kebajikan rakyat....dan tiado kaitan menyeluruh antaro kebajikan rakyat dan hudud....tapi ini jugo antaro perubahan yang rakyat mahukan.... apo yang nak di takutkan dongan hudud?...den dongar ado yang cakap hudud tak di laksanokan pado bukan islam(kalau betul apo yang kapal takut?)...dan ado jugak kato dilaksanakan pada semua yang berado dalam malaysia....(dan kenapo jugo kapal nak takut) sebab hudud diguno pakai pado mereka yang didapati benar benar bersalah......dan sonang cito di guna pakai pado mereko yang jahat....jadi kalau ko tak buat salah papo...apo ko nak takut? Apo yang nak ditakutkan jika tiada melanggar undang undang?Cukup den tak paham......

kek blog YB GHIMAU ado gak cito tontang isu kapal ni....sesilo la jongah.....

p/s undang undang malaysia tidak hukum sesapo makan daging lombu... tapi masyarakat india diharamkan makan lembu mengikut kepercayaan agamo mereka..... dan berdosa kalau makan daging lombu....samo juga orang islam diharamkan makan babi...tapi undang undang malaysia tidak haramkan rakyat malaysia makan babi...tetap jugo orang islam tak makan babi....

apo kaitan dongan cito diatas....korang pikir la sendiri..............lelobih laie pemimpin...kalau bongap jugak tak tau apo kaitannyo....BONGOK!!!!

Kato DSAI hebat ...dapat pujuk,pelawa pemimpin dari BN lompat masuk PR....pujuk la si kapal timo hudud.....kalau kroni sendiri pun tak bulih nak di satukan kepalo.....macam mano DSAI bulih cakap orang BN yang lain arah tuju/pegangan/matlamat.....nak bersamo dongan manifesto Pakatan Rakyat....

1 ulasan:

Anonymous. berkata...

Lamo dah den tak tinggal jojak yo.

Itulah, den tengok berita semalam pun menyampah. Apo laaiiieee lah si Karpal ni nak. Langsung tak pandai nak discuss sonyap2, baik2, bersopan santun. Memang kurang adab and emo tak habis2 dia ni.

Apolah nak jadi dengan pemimpin2 kita ni? Tak habis2 dengan sifat childish and terburu2. Aihh. Kalau macamni baik den yoo yang jago negaro hik hik hik...

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T