SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

08 Januari 2009

DSAI DAN PUTRAJAYA

Anwar mahu Kuala Terengganu percepat menuju Putrajaya

MSTAR

Den cukup maleh bilo isu nak amik alih putrajaya jadi tajuk utamo.... memulo cakap 16 sept...Siap cakap dah cukup ahli parlimen dari seberang nak melompat lah....tapi sampai la ni takdo pun mp yang melompat..pastu bagi alasan bn bawak lari mp dorang lah...yang ado pun nak dibanggokan nyo cumo....cito sapp kuar pakatan BN...(tak gak join PR)....cito pasal zaid keno buang parti....(ini bukan lompat) pastu....cito pasal ketuo bahagian umno pjs masuk pas (ini bukan MP).... ...pastu tuko la pulak tarikh pi sebelum rayo haji...pun sonyap...takdo pun Ahli parlimen yang melompat.....yang riuh anta 5 orang pi ikut mp bn pun takdo apo hasil.....pastu nak jadikan sarawak sebagai permulaan.....ni pulak nak jadikan tengganu pulak menjadi sebagai permulaan mempercepatkan nak amik alih gomen....

Dicitonyo..amik alih gomen tu bukan tak jadi tapi belum menjadi kenyataan.....abih tu kut sampai 50tahun lagi .....bagi den....alasan tu masih relevan.......den pun bulih cakap.... den nak kahwin dongan diana danielle ...tahun dopan orang tanyo asal tak kawin laie dongan diana danielle...den jawab la...bukan tak jadi tapi belum jadi kenyataan........

den ngaku den dah tak cayo dah cito dsai nak amik alih gomen....dongan menggunokan caro lain kecuali...melalui pru......ini je la caro yang mungkin jadi kenyataan....kut esok luso di citonya nak guno caro tu...caro ni..nak amik alih gomen.....den songih je......den totap tunggu pru je..itu pun kut rakyat tak raso keno tipu....kenapo den cakap macam tu..... den cakap macam tu sobab perak, kodah, penang dan selangor yang jatuh kek PR hanya menjadi ujian rakyat pado PR untuk menunjukkan yang mereko layak untuk mentadbir negaro ni..... kut gagal la dalam 4 tahun ni... silap hari bulan ...ado la kut negori yang terobang balik kek BN.....jadi buktikan lah kemakmuran.keadilan,ketulusan,kebajikan,apo je lah yg BN tak buat.....jangan la dulu tuduh yang kayo mereko yang kek dalam BN je...yang dapat projek...tender kaum kerabat ..suku sakat je....tapi bilo PR pogang samo gak..yang kayo...kaum dorang je..kito ni tengok je lah....leleh air liur

p/s den bukan anti PR ...dulu den antaro mereko yang dulu tak sabaq tunggu 16sept...tapi la ni den dah tinggal 10% je raso bulih berlaku...dan bebilo maso 10% bulih hilang...namun hilang pun bukan bermakno den dah berpaling tadah kek BN...memang tak lah....cumo den cakap.....ahli politik hanyo pandai bersembang je...buat keje pun dongan mulut jugak......hasil?.... mato kasar tak nampak.....tingo aje tadah...dongar cakap dorang...masuk tingo kanan..kluar tingo kiri... den nak jadi melayu dedulu...tengok bukti baru percayo....suruh jadi orang pangkal den dah malas... PR dah amik alih gomen baru den cayo kalau tak...jangan harap den nak cayo..... takdo beza lah orang politik ni dongan den dan kengkawan den..takat sembang kek kodai mamak... esok sambung laie sembang...camtu je la tetiap hari.....cakap je....buek takdo...hik hik hik

2 ulasan:

Zubli Zainordin berkata...

Tepet

Satu pos yang baik.

Saya boleh faham perasaan individu mengharapkannya terjadi.

Pada saya usah sebut tarikh. Gerak dan capai.

Usah harapkan Anwar Ibrahim buat seorang. Ini misi Rakyat Malaysia. Dia boleh pimpin, namun kita masing-masing jayakan.

Momentum ke PutraJaya ada baiknya. Satu daripadanya mungkin harga minyak sudah mencecah RM 48.30 seliter.

Pembelian Eurocopter Cougar, kita dapat sorang satu.

Tambahan MACC diwujudkan tapi tahun 4010.

IJN dah diswastakan.

Banyak lagi...

Tanpa Nama berkata...

tepet,

den pon ralat 16 sept x jadi. mende ni nampak senang tp sebenarnya dia lebih besar pade bn dpd pr. pasai ni idup mati bn.. bukan sekadar parti tp nyawa individu2 dlm-nya.

org dlm terdesak bleh buat ape ajer. 16 sept x jadi itu hikmah.

112413

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T