SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

24 Oktober 2008

CHE DET... FITNAH ATAU BETUL?

BETUL ATAU FITNAH? posting dari che det tentang "politik wang" dalam umno...

1.Che det kutuk Shahidan Kassim atas komennya kat cadangan Rais Yatim... chedet cakap "bilo makan cili raso podas". bukankah perumpamaan ini menyatakan sapa yang buat salah akan sakit hati @ marah.. persoalannya...bolehkah den katakan chedet menuduh Shahidan Kasim terlibat dalam politik wang? Che det buat Fitnah atau Betul?

2. Che det cakap "dulu cuma ketua pemuda bahagian sahaja dapat" apakah ini menunjukkan che det mengaku dari dahulu politik wang ni dah ujud dalam umno... diberi pada ketua pemuda bahagian.. kenapa chedet biarkan? Knapa che det tidak mengambil apa2 tindakan tatatertib?Siapa ketua bahagian tersebut semasa pemerintahan che det?Tiada siapa nak siasat ker? Che det buat Fitnah atau Betul?

3.Che det cakap "Ketua-ketua Bahagian dan ahli jawatankuasa di arah supaya mencalonkan orang-orang tertentu untuk Timbalan Presiden, Naib Presiden dan ahli Majlis Tertinggi. Juga pencalonan Ketua Pemuda." yang ni den suko... apokah anak nya juga terlibat dalam situasi tersebut sobab selain Pakjib,Muhyiddin dan Hishamudin, anak dio kojap je dapat pencalonan yang cukup,....sebab Che det cakap "kesannya dapat dilihat pada pencalonan yang dibuat".... ha pa cita? Che det buat Fitnah atau Betul?

4.Che det cakap punca Pilihanraya ke 12 ancur sobab "
Antara 2004 dengan 2008 mereka dapat lihat pemerintahan Abdullah dengan rasuah yang berleluasa dan keruntuhan ekonomi. Mereka juga lihat peranan yang dimainkan oleh keluarganya dan kroni mereka dan juga sikap ahli-ahli kabinet." boleh tak den anggap che det tuduh yang BN kalah pilihanraya yang lopas sobab semasa Pak lah memerintah banyak rasuah berlaku sedangkan kita tahu motto pak lah maso awal2 jadi Pm dulu nak hapuskan rasuah.Che det juga menuduh keujudan BERUK antara penyebab umno dibenci? Che det buat Fitnah atau Betul?

5. Che det cakap "
Menjelang pemilihan bulan Mac 2009 lebih banyak lagi acara dan sogokan boleh diadakan. Kemuncak akan tiba apabila wakil ke Mesyuarat Agong tiba di Kuala Lumpur untuk bersidang." ha.. che det dah bagi hint tu siap bagi jumlah lagi tu sehingga RM20,000... BPR ..apa lagi pasang mato - mato... siasat.. sebelum io berlaku.. jangan dah berlaku baru nak sibuk... ni siasat awal awal.. dah jumpo cekup terus.....kalau BPR berani la... kalau BPR berani... Che det buat Fitnah atau Betul?

6. Che det cakap "
Jangan percaya iman penerima begitu kuat sehingga tidak merasa terhutang budi. Lagipun duit yang diterima adalah duit haram. Yang menerima akan menanggung dosa." ayat ni kalau den translitkan, bukan lah semuo tapi kebanyakan ahli umno ni amat suko duit dari politik wang?. Che det Fitnah atau Betul?

p/s "politik wang" tu apo ek?.. Rasuah ker?.. knapo panggil politik wang?... kalau macam tu kalau yang bagi rasuah nak dapat tender ke..projek ke... tu bulih tak kito panggil "perniagaan wang" maknanya bukan rasuah...sobab "politik wang" nak dapatkan pencalonan "perniagaan wang" nak dapat kan tender...kan..kan kan...

dan jika betul apo yang che det tulis ni knapo BPR diam?... knapa tak di jadikan modal untuk siasat yang pemerintah sekarang ni ampeh penuh dengan rasuah?.. knapa BPR tak siasat?.. sobat takdo orang buat laporan ker?.. Agaknyer la kan.. kalau dopan mato BPR ni pun la berlaku nya rasuah.. slagi takde orang buat report dorang buat bodoh je ker?takdo amik tindakan apo apo...dan haaa ni yang penting kalau apo yang che det cakap tu fitnah... kenapo tak tangkap che det atas akta hasutan atau apa je la yang korang raso sesuai... sobab apo.. sobab che det mantan pm?.. sobab tu dio tak bulih kena tangkap?... sebab dio banyak jaso.. jadi di sebabkan dio banyak jaso...kalau dio pegi merompak ke membunuh ke...korang buat bodoh je ke?(maaf bagi penyokong che det.. den cuma buat contoh bukan menuduh che det perompak mahupun pembunuh)

APA TINDAKAN UMNO DENGAN POSTING CHE DET NI? ditambah pulo dengan pandangan den yang penuh persoalan ni...

4 ulasan:

m'steen guy berkata...

First time nak mengulas kat sini ...

Kalau la betol apa yang hang cakap ... Politik wang tu sama ngan rasuah ...

Apa nak jadik bila calon naib presiden pon penah kena gantung keahlian pasal terlibat dalam rasuah ... Rasa2 bila dah kena gantung tu terbukti bersalah la ... Yang herannya ada pulak yg sokong pencalonan ... Apa justifikasi org nak undi calon yang penah terlibat dengan jenayah???

Secara analogi ... situasi nie sama la dengan ustaz kena hukum penjara 20thn pasal rogol org.. Keluar2 penjara org kampung angkat jadik iman ....

Alahai UMNO ...

tepet berkata...

salam msteen persoalan anda itu memang cukup pelik hik hik hik cuma peroalan dari persoalan anda ialah yang pernah di tangkap bersalah.. apakah selamanya hina di mata masyarakat? tiada peluangkah untuk mereka untuk kembali ke pangkal jalan?mungkin ini yang di terap dalam umno.. dulu hang buat salah lain kali jangan buat lagi tu yang dah kena gantong abih tempoh gantung bulih bertanding balik dengan harapan mereka sudah insaf hik hik hik agaknya la....

m'steen guy berkata...

Bukan niat saya nak berhujah dgn tuan tanah ... Tapi tak bole tahan la ...

Memang la patut kita bagi peluang kat orang yang dah kena hukum pasal buat salah... Tapi patut2 la... Takkan nak lantik bekas perompak jadik ketua polis negara? Dah takde sangat orang baik ke??

Lantik bekas perompak jadik ketua penyamun sedunia logik la jugak...

tepet berkata...

masalahnya tuan msteen... itu lah yang di amalkan oleh kerajaan kita.. apa bulih buat... kalau semua orang pikir macam tuan dah lama... PR ambil alih kerajaan.. hik hik hik

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T