SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

14 Oktober 2008

HARGA MINYAK TURUN! edisi 2

Kagum... memang haku kagum... dalam tahun ni je 3x harga minyak turun.... bayangkan lah... dah berpuluh tahun harga minyak malaysia tak pernah turun.. eh silap pernah turun skali masa DSAI jadi menteri kewangan dulu...hik hik hik tapi apo yang den nak tokan kat sini.... kenapo lopeh DEBAT DSAI dongan datok sabery chik bulih pulak harga minyak ikut pasaran.... bepuloh tahun sebelum ni knapa tak ikut? ok la kalau nak cito pasal subsidi yang gomen tanggung tapi betul ko kerajaan rugi masa tanggung subsidi kat rakyat sebelum ni.. kenapa tak pernah tunjuk perbezaan flow transaction antara subsidi dgn harga minyak global? knapa sebelum ni ado menteri c4 cakap kalau Malaysia turunkan harga minyak, Malaysia akan rugi? knapa setiap tahun minyak naik sebelum ni? sebelum ni harga minyak pasaran global tak pernah berubah ubah ko?....dok statik macam tu je? atau naik je.. start tahun i baru harga minyak global ado pasang surut? Sapo yang bulih bagi @ tunjukkan perbezaan yang kita tanggung sebelum ni dengan harga pasaran global? Dan kenapa stesen minyak naik angin bilo hargo minyak turun? masa hargo minyak naik bepuluh tahun sebelum ni tak pulak bising cakap beli stok lamo murah jual mahal... diam ajo...ni nak bising beli mahal jual murah...

p/s yang best nyo den baru smalam isi minyak keto ..penoh... dah la dokek RM130 isi full tetiba esok turun pulak rego minyak.. rugi den hik hik hik

2 ulasan:

Master Yoda berkata...

Salam Tuan Penyapu,

Sume nye berasal dr Tsunami 8 Mac...

Ape2 yg dok terlena,meleleh ayaq liur,dh celik mata sket2...

Kah kah kah..

Akai yg dulu dok kat kpala lutut sket2 gi kat kpala otak...

Kah kah kah...

Gara2 rakyat yg lebih celik dr pemimpin...

Buduh punye pemimpin...Takde karisma langsung

Patut depa lagi baguih dok ado

Kah kah kah

Turun 15 sen aje...Alhamdulillah, tapi harga brg2 keperluan turun ke

Kite tgk lawak terbaru KPDNHEP,adakah dgn lawak pantau depa lagi?

Kah kah kah

tepet berkata...

hurm itu lah masalah kita... hanya mampu tengok... takde apa ke kita bulih buat slain tgk?

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T