SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

27 September 2008

Tukang Sapu membebel


Aku yakin PM,TPM,semua Menteri , Timb menteri, Ahli ahli parlimen dan Dun, Exco itu Exco ini.. apa je la jawatan yang ada dari UuuuiiMaNOk, masa dorang memula bergiat dalam politik ni semuanya bijak bijak.Majoriti ada yang ada phd, ada yang ada degree, ada yang ada master, ada yang ada diploma.. walaupun ada 2...3 org yang hanya mungkin takat sek.men. Tapi walaupun dari sek. men. pun dorg mampu membuktikan dorang boleh berubah... tahniah! hik hik hik... Berbanding dengan PR (tolak DAP sebab aku tak beberapa tahu bakground pemimpin dorg.Ni aku tuju kat PAS & PKR je) mungkin hanya minoriti dr pemimpin PKR dan PAS yg ada gelaran DR. ataupun Ir.

Mungkin ada yang setuju dan tak setuju dengan pendapat aku yang ni. tapi apa yang aku cuba menifestasikan disini, apa yang aku cuba meditasikan.... bijak macam mana pun dorang (UuuuiiMaNOk) selepas 51thn meneraju Malaysia..Hampir kesemuanya di perbodohkan a. k. a menjadi semakin bangang hanya kerana ketamakkan KUASA HARTA dan PANGKAT . Berbeza dgn PR.. insyallah... andai mereka yang dari PR meneraju Malaysia mungkin mereka akan menjadi bertambah bijak pandai dari hari ke hari dalam membantu rakyat,menyelesaikan masalah negara serta memajukan bangsa.Aku bukan nak membodek tapi keyakinan diri pada KERAjaan yang sedia ada amat menakutkan.jadi apa salahnya aku cuba mencuba pada yang baru. Belum cuba belum tahu... Alaaa kalau PR dlm masa 50 thn akan datang jadi mcm kerajaan skarang.. anak cucu kita pulak akan buat tindakan macam kita ...pa da masalah hik hik hik

Ini baru cerita Peralihan kuasa .. Dah kalut... tunda itu....tunda ini.... Ini tak masuk lagi dorang nak melayan PERUBAHAN KUASA yang sedang di realitikan oleh DSAI...dorang siap ubal undang2 baru la...(antaranya DNA) main kejar kejar dengan para bloggers yang hati kering ( aku respek + kagum korang) ISA c polan yang baru menyambut hari lahir baru baru ni... (sapa bleh ajar@bagitau aku mana nak dapat info2 sensasi,cerita di balik tabir macam RPK dapat..hik hik hik) nak pasang lilin aku tak wat...candle light dinner.. mungkin la.. kalau ada yang nak blanje hik hik hik

Ni PAK LAH ni.. aku tak paham apa dia nak buat... mungkin akal aku tak sebijak dia itu yang tak mampu nak tafsir... cuma apa kejadahnya nak main rahsia2, nak buat kejutan yang paling disuka menantu nya... yakni tekejut BERUK.. Bagi je la tahu bila tarikh yang tetap nak bagi NAJIB/KU LI/DSAI/harimau menaip jawatan tu.(tak kisah sapa janji bukan hang PAKLAH) kalau tak de perubahan tentang tarikh jun 2010 bagitau je la terus terang kalau nak awalkan bagi je la tau bila. senang aku nak mintak YB GHIMAU MENAIP kumpul modal buat kenduri kesyukuran. hik hik hik

2 ulasan:

Harimau Menaip berkata...

Den dah reserve jawatan Menteri Kewangan 2 pada ekau...nanti kita joli samo-samo..hehehe..

Selamat Hari Rayo warikh.

tepet berkata...

warghh iyo ko... ni den semangat dah ni...target den yg pertamo.. bkan inflasi sifar tapi inflasi negatif 2.
no.2 bank dah xde kenakan interest. semua produk dorg jual, keto ko umah ko apa ja lah yg ada interest den mansuhkan.dorg amik 5% je dari total amount

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T