SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

05 Februari 2009

PR AMIK SATU KERUSI PARLIMEN BN AMIK SATU NEGERI....

Dengan tajuk tu den puas pikir semalaman....nak tau sapo lagi hebat....satu kerusi parlimen yang mungkin akan bertambah dan membuat PR akan mengambil alih kerajaan ataupun BN yang merampas kembali Perak, bakal membuatkan harapan PR mengambil alih gomen semakin tipis.....

Secara amnya den taknak pertikai sapo betul atau salah dengan apo yang berlaku di perak, sapo hebat atau sapo hampeh......hingga perak bakal memiliki kerajaan baru....yang den nak tau sekarang.....apo alasan para bloggers yang memuji adun bota sebelum ni...hik hik hik den dah cakap sebelum ni den tengah tunggu adun bota buat apo yang bala buat.....mengubah keputusan lalu merubah perjalan politik malaysia.....bezanya dio tak menghilangkan diri....yang hilang adun dari pkr.....adun bota patah balik ke umno.....apo punconya?

kalau sebelum ni bala yang menyabitkan pak jib dalam kes altantuya tapi dalam maso 24jam mengubah balik apo yang di katakannya...dan terus ghaib....dan mungkin dengan itu terus mengubah keputusan makhamah dengan membebaskan ajak baginda (dimano dio sekarang ek) dan adun bota pulak... dari umno masuk pkr dan masuk umno balik dalam maso 10 hari.....lalu menyebabkan perak akan berubah kerajaan.....

Jadi percaturan sapo yang salah?..strategi sapo yang gagal.......atau masih ado plan c...d....hingga z dari kedua belah pihak samada BN mahupun PR....yang membuatkan rakyat hilang tumpuan seketika dengan kegawatan ekonomi dengan masalah politik yang penuh dengan kejutan...mengalahkan filem tamil......

Semalam den tengok blog PR masih mengharapkan perak masih milik mereka....manakala blog BN sudah mengadakan pesta menyambut kepulangan perak kepangkuan mereka....walhal ketika itu sultan perak masih lagi belum membuat apa apa keputusan.....

Kalau sebelum ni bloggers PR memuji apo yang adun bota buat dengan lompat ke pkr.....sekarang apo kata mereka? bila adun bota lompat balik masuk umno? kalau sebelum ni ado bloggers BN kutuk apo yang adun bota buat dengan lompat ke pkr.....sekarang apo kata mereka? bila adun bota lompat balik masuk umno

sebelum ni dsai yang memulakan upacara mengajak mereka dari BN lompat masuk PR.... tapi kenapo bilo BN buat di kutuk? dan BN sebelum ni kutuk DSAI yang pujuk orang BN melompat tapi tiru cara dsai untuk amik alih perak?

p/s agaknyo apo akan berlaku dengan camry yang baru dibeli itu....hik hik hik

4 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Ini adalah silibus biasa jika kita mahu bijak politik. Saya percaya, jika apa yang ada di kepala saya di realisasikan, pasti Kedah dan N9 boleh tunggang terbalik.

Nak tahu apa ada dalam kepala den? Lantik dulu den jadi PM. Hehehe..

tepet berkata...

tuan nizam....

wuish...panjang lebar penjalasan tuan hik hik hik....

yb ghimau....

den memang cayo yb bulih dan mampu buat...hik hik hik

EQUILIBRIUM berkata...

Assalamualaikum,

ini berkenaan tindakan sesetengah penyokong pr yg agak keterlaluan terhadap Sultan Azlan. teman lagi suka kita ambil tindakan yg lembut.

teman percaya tindakan Sultan Azlan ada hikmahnya. kenape kita tidak ambil sesuatu yg positif dari keputusan itu.

teman percaya tindakan najib mengumumkan secara terbuka pada 4hb telah memberi tekanan kepada baginda. ini satu tindakan yg jahat kepada baginda. ingin mengheret pihak istana supaya amno nampak baik saje.

baginda tiada pilihan melainkan memberi kuasa kepada amno. tetapi dlm masa yg sama baginda telah meletakkan beban yg besar pada amno. ramai yg tak nampak benda ini.

beban yg besar teman maksudkan adalah 2 biawak hidup dari pkr dan mahkamah. apakah amno mampu menepis persepsi rakyat yg matang dan waras?

semua org sudah tahu apa keputusan mahkamah nanti. seperti juga rakyat telah tahu keputusan mahkamah bila anwar dibicara dulu.

apakah dua adun itu akan disabit bersalah? tentu tidak. runtuhlah kerajaan amno perak jika mereka bersalah. budak tadika pun tau.

jadi gunakan kesempatan ini untuk menunjukkan kebobrokan amno. inilah hadiah yg Sultan Azlan beri kepada rakyat malaysia dan perak khususnya untuk terus meluat kepada amno dan mencampak mereka pada pru 13 nanti.

kita perlu ingat raja2 melayu pernah dihina oleh amno suatu ketika dulu. jadi inilah balasan yg Sultan Azlan mahu amno terima.

jadi kita sebagai penyokong PR jangan lepaskan peluang perang psikologi ini untuk menghentam amno dan mencelikkan pengundi atas pagar. teruskan perjuangan.

p/s: dgrnya aljazeera sudah menembak najib dgn peluru yg Sultan Azlan hadiahkan.

http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2009/02/20092694014601362.html

The Barisan Nasional (BN) claimed control of the state government after the three elected representatives, two of whom are facing corruption charges, quit their parties and backed the ruling party as independents.

hehehe amende la lu ni..hehehe.. facing corruption..ini pun lu nak cilok.

Mr.J berkata...

Minta Kebenaran tuan tanah : nak add Blog anda di blog di http://ai-pengayu.blogspot.com

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T