SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

24 Februari 2009

MENTERI KANAN MALAYSIA PAK LAH YEW

Abdullah dicadang diberi jawatan Menteri Kanan

MSTAR

Ia di cadangkan oleh Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) atas alasan jasa Abdullah yang terlalu besar kepada rakyat, negara dan Parlimen sepanjang menjadi pemimpin negara hingga kini.....hik hik hik besar kah jasa pak lah kalau dibandingkan dengan PERDANA MENTERI Malaysia sebelum ini?..... apo kah BN yang sebelum ini tidak ponah sesekalipun dalam pilihanrayo monang kurang dari 2/3 majoriti tapi dibawah kuasa pak lah rekod itu berjaya dipecahkan di anggap sebagai jasa? Apokah dengan apo yang berlaku kek Perak,Selangor,Kedah dan Penang merupokan jasa pak lah?

Kalau poning mana nak kasi pak lah duduk kek dalam dewan tu...bagi den bukan ado masalah....apo lah salahnyo kasi duduk kek sebelah REMBAU dari Kinabatangan yang dijadikan sebagai contoh...hik hik hik atau idea yang menarik....dah lopas jawatan PM tu apo kato lopaskan sekali jawatan Ahli Parlimen tu? hik hik hik...kito dah ado 2prk yang kompom kat bukit...apo salahnyo lotak satu kepalo...kan pak lah MP kepala batas......hik hik hik

erk satu soalan.....BERUK tak terlibat ke dalam idea ni? hik hik hik

p/s "proses peralihan kuasa ini bukanlah satu proses menikam dari belakang tetapi ia satu sistem hebat yang dilakukan untuk menjamin keamanan dan mengelakkan sebarang kekecohan berlaku." kato Dr. Mohd Puad Zarkashi (BN-Batu Pahat)..... apokah bulih den maksudkan dari ayat ini...keamanan tidak terjamin semasa paklah memegang jawatan PM?..... dan apokah akan berlaku kekecohan jiko paklah masih mengekalkan tampok pemerintahan? apokah makna sebenar disebalik mengelakkan sebarang kekecohan berlaku?

1 ulasan:

Isa berkata...

Tepet,

Ekau dah derhako pado pemimpin, berdoso tau tak? Ekau kono konang jaso PakLah sepanjang dio memerintah ni.

Lagi satu den nak posan ni, sepatutnyo duo bukit (dah kompom), satu batang (Batang Ai - bakal PRK)dan kepalo (yang ekau cadangkan) baru botui.

PakLah Yew (dalam sebutan YU = ikan yu = Jerung) bosa maknonyo...

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T