SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

17 Disember 2009

SILAP TUHAN KE PAKJIB JADI PM?




Amacam ganas tak tajuk posting den?...kompom ramai nak tembak den bilo baco tajuk posting den....... hik hik hik tapi apo yan den nak cito kat sini.den nak korang lupokan kojap politik malaysia ni....lupokan kojap che det..lupokan kojap dsai......biarkanlah paklah lena.....simpankan lah c4 anda untuk pokjib kejap......sesungguhnya Allah yang memilih dari kalangan kita untuk menjadi pemimpin. Adakah Allah melakukan kesilapan?

dalam kito dok ikut peperangan antaro puak BN dan puak PR mahupun melibatkan diri..den terjumpo dengan penemuan yg mengejutkan dan menyedarkan den betapa dekat kita dengan peperangan besar..
Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda: “Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa.”
mungkin ada yg kurang percaya dengan apa yg akn sy katakan,nmun ia berpandukan al-quran dan hadis.
Dan mereka meminta kepadamu (wahai Muhammad) menyegerakan kedatangan azab, padahal Allah tidak sekali-kali akan memungkiri janjiNya; dan (katakanlah kepada mereka): sesungguhnya satu hari dari hari-hari azab di sisi Tuhanmu adalah menyamai seribu tahun dari yang kamu hitung.
surah al-Hajj,ayat 47
jadi kiranya dihitung,
1 hari = 1000/1= 1000 tahun
1 hari =1000/12bulan=83.33 tahun
1 hari=1000/52 minggu= 19.23 tahun
kajian membuktikan,badan pertubuhan sulit dan rahsia mula ditubuhkan awal sekali di British pd sekitar 900thun lalu. Setelah 1000tahun, datanglah tahun 1900(berakhir 1 hari=1000tahun) badan-badan sulit yang didalangi oleh orang-orang yahudi ini mula berkembang ke United Stated pada 1917 sehingga 2000 iaitu bersamaan 83.33 tahun (sempurna 1 hari=sebulan) dan pada tahun 2000 ini bermulanya era pemerintahan Goerge Bush,di mana dia mula msuk opis. setahun slpas pmrintahan nya,terjadi tragedi 9/11. pada hari inilah,pusat perancangan perang dunia mula tertumpu ke Israel
menurut perkiraan,1hri=1 mgu ini akan berakhir pada TAHUN 2020 (selesai 1hri=1mgu) dan selebihnya sebanyak 37 hari seperti hari kita di mana pada hari tersebut Dajjal memimpin 70ribu tentera yahudi dan berperang dengan nabi Isa.
jadi bilakah pemerintahan Imam Mahadi??
fikirkan ini..
mengikut sabda nabi muhammad s.a.w yg bermaksud,” imam mahdi akan memerintah selama 7 tahun” ada juga yang mengatakan hadis ini menyebut 9 tahun..dalam hadis yang lain ada menyebut “pd 15 ramadan,malam jumaat,akan terdengar suara(letupan) yg akan mengejutkan sesiapa yg sedang tidur,yg akan membingitkan yg sedang sedar,dan wanita yang mulia akan keluar dari pengasingannya. Hari itu akan terjadi terlalu banyak gempa bumi. Dengan itu akan terjadi tiga tanah runtuh. Satu di timur, satu di barat dan satu lagi Panisula Arab. Bumi akan menelan segala yang di atasnya sebagai kesan tersebut,ramai manusia yg akn mati.”
(ruj hadis:bukhari dan muslim)
Ini sekadar pengiraan rambang,bukan tilikan atau suatu yg harus dipegang teguh..
kebangkitan mahdi itu sendiri kalau mengikut hadis adalah sebelum kebangkitan dajal.
(bangkit bermakna sudah bangun,di tahap kegemilangan mereka) 2020-7=2013

pd thun 2012 dijangkakan planet-X merempuh bumi dan menyebabkan berlaku banyak tanah runtuh. kita ambil mudah perkara ini,tetapi mengapa negara kuat Dajjal sudah mulah bersedia menghadapi Planet X dengan menyiapkan ribuan terowong sulit? Sesungguhnya Allah tidak buta.jadi adakah planet X merupakan letupan yang disebut dalam hadis dan 2013 bermula pemerintahan imam mahadi yg sewaktu bangkitnya dia dikatakan dunia dalam keadaan huru hara?

wallahualam..

2 ulasan:

Isa berkata...

Salam Tepet,

Poning jugak kepalo den... nak kiro semua angko tu... jap den ambik otak jopun...

Banyak speculations tentang kiamat nih, tapi den berpegang teguh dengan Al-Quran dan Sunnah. Tingkatkan amalan... bila nak kiamat dia punya pasal...

Sebab bila2 masa saja boleh mati. Janji kita sentiasa bersedia untuk mati, selain dari itu urusan Allah.

Apo nak risau poning kepalo pikir semua tu... ha..ha..ha... botui tak...

tepet berkata...

betul.... cuma den nak kito berhati hati...dengan yahudi

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T