SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

10 Mei 2013

Pru13 masih belum berakhir??

Den sebenarnya kehilangan idea untuk tajuk posting ini... Mungkin apo yang den nak nyampaikan x seratus peratus berkait dengan tajuk posting hik hik hik ...

Dah nak masuk 5 hari pru13 lepas dengan 100% jangkaan den tepat yg BN totap jadi gomen... Tapi dalam maso 5 hari ni la plak pelbagai isu timbul.. Ado yang menyeronokkan ... Ado yang melucukan ... Ado yang buek hati panas .. Dan sebagainya ... Antara isu yang agak menarik untuk dikongsi... Mana tau ado yang terlepas pandang... Sobab banyak naaa isu lopeh pru ni hik hik hik... Namun den hanya amik tajuk atau surface je .. Antara isu isu yang muncul lopeh pru 13 ni ...ialah
(TIDAK MENGIKUT SUSUNAN WAKTU)

1) Kes pengundi hantu dan dakwat kekal yang menjadi antara punca lobih 100k berpusu pusu di kelana jaya semalam... Dan yang bestnyo laie... Ado plak sambungan ehh kek penang sabtu ni...ni xtermasuk apo yang bersih nak wat kek putrajaya esok... Den sejujurnya kagum pada mereka yang terlibat dalam program tersebut.. Yang masih mengharapkan perubahan... Namun realitinya apakah dengan perhimpunan sahaja perubahan bakal berlaku? Juak BN rasonya xdo yang pedulik rintihan mereka malah menjadikan ia sebagai alasan dsai xleh terimo keputusan pru hik hik hik.. Melainkan 2..3 juta yang turun ke jalan seperti yang pernah berlaku kek pilipin ...iyo... Namun sefaham den... Rakyat malaysia belum sampai ke tahap itu... Kito masih lagi kononnya punya tahap kesabaran yang tinggi.. Dalam erti kato yang lain.. Xyakin dengan cara tersebut... Apapun bagi den 25/5/2013 .... Pada tarikh ini baru den boleh cakap samo ado BN kekal berkuasa atau tidak...

2) Cerito mintak pas dengan umno bergabung... Dan ada jugak mintak dap dengan BN bergabung.... Yang ni den xnak komen lobih... Sobab ehhh kalau berlaku... Maka tamat lah kerjaya dsai secara nyata ... Maka bosan la politik malaysia hik hik hik

3) Cito pasal azmin nak keluar pkr... Yang ni pun menarik... Selepas ezam berkotak kotak yang sampai sekarang den kecewa xdapat tau apo ado dlm kotak tu hik hik hik tinggalkan dsai... Dan kalau azmin buat bendo yang samo... Apo pulak yang bakal di canang  oleh juak BN mahupun azmin sendiri... Tapi yang lawak ehhh kalau betul... Kenapa lepas pru?? Takut kalu lari sebelum pru ... Xdo sapo nak calonkan jadi yb ke?? Hik hik hik kut btanding bebas ... Takut tak boleh monang hik hik hik nak ngendeng kek BN takut pakjib xnak bagi hik hik hik... maka jika dio cabut lari ...memang den tuduh dio gilo kuasa... Kalau betul jujur nak cakap perjuangan dsai dah xbetul... Sebelum pru ko dah angkat kaki... Ni nak juga amik kesempatan bertanding atas tiket pkr... Mementang selangor PR kuat hik hik hik

4) pernambahan daftar pengundi kek pekan melampau gilo banyak ehh dari parlimen lain kek pahang jugak seronok di teliti... Kuantan pun kalah... Xlupo jugak penambahan pengundi pos kek lembah pantai pun menarik dari seratus lobih.., ko beribu ribu hik hik hik

5) harga roti gardenia naik... Shopping kek tesco kene tax... Bil letrik bertambah.... Juga best... Roti high5 naik x?? Hik  hik xsampai seminggu pun... Terbaik... Den tgh tunggu bilo harga minyak nak naik haaaa hik hik hik...

6) Masalah perkauman juga agak serius cuba dibangkitkan oleh sesetengah pihak amat mendukacitakan hati den... Sentimen yang sepatutnya xberlaku lagi ... Kito patut berbanggo duduk kek malaysia ni yang pelbagai kaum ado... Cakap pun dah bercampur aduk... Hik hik hik " macha... Kasi tapau... Milo ais satu... You sayang nak order apa" hik hik hik... Kekal kan keharmonian... Kata satu malaysia... Kenapa nak kutuk bangsa lain yg sah sah rakyat malaysia??? Tapi sebenarnya den xpaham PR yang mulakan dulu atau BN yang bising pasal racist ni? Hik hik hik

Akhir kato dari den..., kali ini.... Memang ini kalilah akan ado kejutan politik berlaku... Samo ado dsai atau pakjib yang jadi korban... Mari kito lihat sapo yang kena... Hik hik hik

1 ulasan:

Awanama berkata...

aku nak aman sentosa

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T