SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

29 April 2013

Akujanji... Vs perlaksanaan janji...

Memang jadi lumrah @ kewajipan apabila tiba musim pilihan raya ..setiap parti akan membentangkan manifesto@ akujanji bak kata BN ...untuk meraih undi... Cuma bagi den ..den akan lebih tertarik bilo setiap parti sertakan sekali janji pru12 yang dah ditunaikan...

Den amik contoh.. Selangor.. Pernah di miliki oleh kedua dua parti..baik BN mahupun PR... Janji dorg utk pru13 amat menarik berbanding negeri negeri lain... Kenapa bukan persoalan...yang den nak jadikan contoh.. Masalah banjir mengejut yg kerap berlaku kek sana.. Kenapa pakjib nak cakap beri mandat kek bn.. Nanti bn akan selesaikan masalah banjir tersebut... Tapi dulu masa BN memerintah kenapa xselesaikan... Sedangkan ia bukan masalah baru yang timbul masa PR memerintah..

Contoh lain... Kenapa xselitkan sekali apabila membuat ceramah... Ceritakan pada rakyat.. Kejayaan masing masing dlm melaksanakan manifesto pru12.. Secara detail.. Bukannya hentam kegagalan kerajaan yang mentadbir negeri tersebut sebelum ini gagal...

Dan yang baru den tau... Kek kelantan xde dikenakan interest utk pembelian kenderaan dan rumah... Hurm... Kenapa x dimasukkan dalam manifesto menawan putrajaya.. Laksanakan utk semua negeri..

BN ...PR yang datang setiap ceramah anda...samada ramai atau sikit tidak boleh dijadilan alat ukur penentu undian mereka untuk anda.. Ceramah dsai memang ramai yang datang tanpa surat arahan dari jabatan... Tidak seperti program BN... Itu belum mampu untuk dijadikan bukti BN lemah ...follower twitter dsai 200k lebih.. Manakala pakjib ...1juta lebih... Juga bukan bukti.. BN lebih hebat dari PR... Yang bakal menentukan kemenangan anda ialah 'silent voter' pengundi senyap... Yang xpernah melihatkan kencenderungan ke arah mana mana parti... Tapi mengundi mengikut kemahuan diri sendiri... Dan xlupa juga.... Undi pos yang sering menjadi... Kejutan pada pihak tertentu... Bab pengundi hantu belakang cerita... Sebab pengundi hantu mana tau undi PR juga hik hik hik ..

Tiada ulasan:

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T