SEMBANG SUMBANG TUKANG SAPU

NOTIS BOARD

------------------------------------------------------------------------------------------------

T€P€T
Send via Nokia3310 from Tmtouch

17 November 2009

KEHEBATAN DAN KEBIJAKSANAAN KERAJAAN MALAYSIA part 1

Pertamo...den cukup banggo jadi rakyat malaysia...tapi bukan bererti den banggo dengan kerajaaan malaysia...sobab eh...antaro contoh yang den bulih bagi..

Kad Pengenalan kito ni....den ingat dedulu...maso zaman i/c ado cop jari kek kiri kanan pastu gambo kito itam putih...pastu kuar i/c baru yg ado kaler... pastu kuar lagi i/c baru (mykad - BAHASA MALAYSIA ADALAH BAHASA RASMI DAN TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN TAPI DALAM KAMUS TAKDO MAKNO UTK MYKAD..utamakan bahasa kebangsaan konon) yg siap ado cip....



i
kut apo yang den paham mykad ni yg kononnya susah nak dicetakrompakkan...dipalsukan...tapi ado je pendatang haram yg dapat mykad...(hehe... tapi itu bukan persoalan yg den nak bangkitkan... seingat den la masa mykad ni kluar..heboh gomen cito tontang kecanggihan mykad ni... korg cakap dongan den brapo thn dah mykad ni ujud?dan apo kecanggihan yg anda dapat dr mykad?....


cito sikit pasal kualiti....kad pengenalan yg lamo dulu berwarna biru, agak besar dan punya cap jari di kiri dan kanannya. den ponah terendam air , termasuk mesin basuh dan sebagainya...namum ia kekal elok...tapi....korg try test tgk ic baru korg masuk dlm mesin basuh....kompom rosak dan renyuk,pastu plastik laminated mesti terbuka punya... ini yang gomen cakap kad pengenalan berkualiti tinggi ,...hik hik hik


Kerajaan menberi jamiman dengan hanya menyimpan satu MyKad anda tidak perlu membawa kad bank, lesen memandu dan sebagainya. Hidup akan lebih mudah dengan hanya membawa satu kad. ...hik hik hik...cakap dongan den...buat kali keduo..brapo lamo dah ujudnya mykad... sapo yg ponah kuar duit pakai mykad kat mesin atm.... dan sapo yg terpikir..kut iyolah...dah ujud mykad yg bolih pakai kat mesin atm...dibuatnyo mykad tertelan kek mesin atm tu atas kecuaian sendiri(lupo no pin) atau mesin tu yg hampeh(mmg ado berlaku) pastu jadi pado hari jumaat..... maknonyo sampai ke senin la takdo i/c hik hik hik mako berhati hatilah pado yg ado iras iras muko indon dan bangla...kompom keno tangkap takdo i/c hik hik hik

...brapo ramai yg lesen dio dgn mykad disekalikan....den ponah pi jpj nak buat....korg tau apo pegawai jpj cakap dongan den.... bulih mmg bulih tapi kalau keno tahan roadblock keno ado lesen gak sobab polis takdo
peralatan mengimbas MyKad yg nak cek mykad yg siap ado info lesen... hik hik hik....


den maleh nak tulis pepanjang sobab nak buat part2 (pasal lain bukan pasal i/c laie) hik hik hik jadi korg tgk la gambo kek atas tu...korg tgk la benefit yg diwar warkan maso mykad bebaru kluar dulu.. dan bandingkan yg dongan gy ado kek tangan korg...apo yg korg dah dapat?..

p/s bagus mmg bagus 1kad bulih pakai utk semua bendo..tapi kut ilang tak huru haro hik hik hik..LAGI 1 KUT TAK SALAH DEN BERUK (KJ) PI HAJI...SEMOGA BELIAU SELAMAT MENJALANI IBADAH HAJI, MOGA-MOGA AKAN MENDAPAT HAJI MABRUR...INSYALLAH

4 ulasan:

Harimau-Menaip berkata...

Pet,

Welcome back.

Den nak copy post ni pas tu nak "terajang" pungkoq Jabatan Kerajaan yang buat palat ngan den...pasal MyKad ni lah..

Isa berkata...

Salam Tepet,

Welcome Home... ha..ha..ha...

Lamo ekau menghilang dalam hutan, keluar jer terus bagi isu hentam...

Den pun nak copy paste jugak, tapi tak jadi... rimau dah booking dulu... nanti di bahamnya den... ha..ha..ha...

Pak Oncu berkata...

salam Bro, ingat ekau dah mapuih,,,,, rabu malam jgn lupa jumpa den kat selomak,,,,,!!!!!!

cucu kwantung berkata...

Lopeh ghayo hilang ghaib ni nak ghayo lai baru timbul. elok gak nanti bule tolong hambek lombu buek korban

 

  © 2009 Tukang Sapu

TUKANG SAPU Blogger Template by T€P€T